اجرای طرح”تعلق محله ای” در جنوب تهران

۲۹خردادماه،

به دنبال تحقق طرح مدیریت محله در محله های شهر تهران و به منظور افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان طرح تعلق محله ای در محله های جنوب تهران از سوی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حبیب اله غفوری معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ با اشاره به موفقیت طرح مدیریت محله گفت: با مشارکت پژوهشگران محله منطقه ۲۰ طرح” ارزیابی تعلق محله ای و نقش آن در مشارکت اجتماعی” با هدف هویت یابی محلی، استفاده از ظرفیت مشارکت و همکاری شهروندان و توجه به اولویت ها و نیازهای محلی در ۲۲ محله این منطقه اجرا خواهد شد.
 
غفوری طرح مدیریت محله را گام مهمی در مسیر مقابله با تصمیم گیری های آمرانه و بدون در نظر گرفتن خواست و مطالبه شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد: با برپایی کارگاه های آموزشی با مضامین تخصصی مرتبط و روش های آماری(SPSS) برای ۲۲ پژوهشگر منطقه ۲۰، زمینه لازم برای اجرای طرح های اجتماع محور در سطح محله ها فراهم شده است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران شناسایی سطح حس تعلق محله ای برای مشارکت، شناسایی بهره وری و شناخت محله ای، بررسی عوامل تاثیرگذار و میزان تاثیرگذاری این عوامل بر سطح آمادگی برای مشارکت اجتماعی را از مهمترین اهداف اجرای طرح حس تعلق محله ای برشمرد.
 
گفتنی است یک دوره کارگاه آموزشی ویژه پژوهشگران به مدت ۱۰ ساعت در مرکز ری شناسی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.