اجرای طرح ˝یک روز بدون کیف˝ در مدارس ابتدایی فارس

آرشیو خبردفاتر نمایندگی داخلیآموزش و پرورشادارات کل استانهافارس کد مطلب: ۷۸۴۲     

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس خبر داد:

ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: یکی از برنامه‌هایی که در کتاب تدبیر شش برای اجرا پیشنهاد شده و در تجارب قبلی اجرا، طرح موفقی بوده و مورد استقبال دانش‌آموزان واقع شده طرح ˝یک روز بدون کیف˝ است.

سه شنبه ۱۱ مهر ساعت ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سیده عصمت انجوی نژاد در این خصوص اظهار داشت: در طرح “یک روز بدون کیف” دانش‌آموزان کتاب‌های درسی خود را در آن روز به همراه خود نمی‌آورند و پرورش خلاقیت و ابتکار آنها در روز بدون کیف مد ‌نظر است.
انجوی‌نژاد با تاکید بر اینکه در برخی مدارس رور بدون کیف به صورت اردویی و خارج از جو کلاس برگزار می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان در روز بدون کیف، از مواد دور ریختنی که با آن می‌شود وسایل و ابزاری ساخت برای ارائه یک مفهوم علمی استفاده می‌کنند.
وی گفت: با همکاری شهرداری شیراز برنامه شب رصدی برای دانش‌آموزان ابتدایی در پارک نجوم نیز برگزار می‌شود که در برنامه رصد ستارگان والدین دانش‌آموزان نیز به همراه آنها حضور می‌یابند.
انجوی نژاد افزود: به دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در طرح آموزش نجوم باشند، کتاب‌هایی ارائه می‌شود و هشت جلسه کارگاه آموزشی نیز برای این دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: برای دانش‌آموزان ابتدایی استان، آموزش ترافیک در پارک‌های ایرانی و مروارید برگزار می‌شود.
انجوی نژاد خاطرنشان کرد: در این طرح در قالب برنامه‌ای شاد و متنوع قوانین راهنمایی و رانندگی در ذهن دانش‌آموزان حک می‌شود به گونه‌ای که در خارج از مدرسه این کودکان والدین خود را به رعایت مقررات توصیه می‌کنند.
وی ادامه داد: برنامه‌هایی که برای دوره ابتدایی در مدارس استان فارس در نظر گرفته شده در قالب کتاب “تدبیر شش” که مجموعه طرح‌ها و برنامه‌های کیفیت‌بخش معاونت آموزش ابتدایی بوده به مدیران مدارس ابلاغ شده است.
انجوی نژاد همچنین به طرح “شهر فرزانگان” که امسال در مقطع چهارم ابتدایی اجرا می‌شود، اشاره و ابراز داشت: در این طرح نوع تعامل با سایر شهروندان و آداب و رسوم ایرانی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس همچنین گفت: در طرح دیگری که “جابر ابن حیان” نام دارد، دانش‌آموزان پرسش های شکل گرفته در ذهن خود را مورد پژوهش قرار داده و پاسخ را در قالب مدل، نمونه و آزمایش ارائه می‌کنند.
انجوی‌نژاد اضافه کرد: به منظور مأنوس کردن دانش‌آموزان با فرهنگ کتابخوانی ۳۵ هزار کتاب مفید متناسب با اهداف دوره ابتدایی شناسایی و به عنوان جایزه دانش‌آموزان در مدارس استان توزیع شد.
وی در پایان نیز گفت: در طرح نظارت و ارزیابی، گروه‌های همسان هر مدرسه در یک روز مدرسه دیگری را بازدید کرده و به ارزیابی و مقایسه فعالیت‌ها به منظور حذف نقاط ضعف و الگو‌گیری از نقاط قوت می‌پردازند.


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.