اجرای طرح “شمس ایرانیان” در قالب ۷ هزار واحد نوسازی شده در بافت های فرسوده / طرح “شمس ایرانیان” زمینه‌ای برای مشارکت عموم مردم در موضوع بافت فرسوده

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت : با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان تهران استارت اولیه اجرای طرح شمس ایرانیان در قالب ۷ هزار واحد نوسازی در بافت های فرسوده با سرمایه گذاری اولیه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان عملیاتی شده و ظرفیت سازی بیش از هزار میلیارد تومان نیز در طرح شمس ایرانیان برای شهر تهران لازم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهندس علیرضا جعفری با اشاره به اجرای طرح شمس ایرانیان گفت : این طرح در قالب ۷ هزار واحد نوسازی در بافت های فرسوده است که بسته توسعه ای در حوزه مسکن به شمار می آید.
 
 وی با بیان این که این طرح در قالب تفاهمنامه‌ای میان گروه توسعه ایرانیان، سازمان نوسازی شهر تهران و بانک شهر به‌عنوان بانک عامل به امضا رسیده است ، افزود : این اقدام  کار سرمایه‌ای تولید انبوه مسکن محلی در بافت‌های فرسوده را دنبال می‌کند؛ به‌نحوی که طبق نقشه راه تدارک دیده‌شده قرار است در کنار این طرح،  حدود ۷هزار بافت فرسوده در مناطق ۱۵و ۱۶ با یک سرعت قابل‌قبول ظرف ۲ سال نوسازی شود..
 
جعفری خاطر نشان کرد: براساس این طرح، مردم و بخش خصوصی برای سپرده‌گذاری سرمایه‌های خرد و کلان خود به‌صورت ۵ساله به بانک شهر مراجعه می‌کنند که ضمن بهره‌مندی از سود سپرده و افزایش سرمایه‌شان، از این پول به‌عنوان منابع سرمایه‌گذاری نوسازی استفاده خواهد شد.
 
به گفته وی در واقع طرح شمس ایرانیان زمینه‌ای را برای مشارکت عموم مردم در موضوع بافت فرسوده فراهم می‌سازد به‌نحوی که به ازای هر ۳۵میلیون تومان نه‌تنها یک فرصت شغلی به‌وجود می‌آید بلکه سود بانکی به همراه یکسری منابع اضافی و شرکت در امر جهادی نوسازی بافت‌های فرسوده عاید سرمایه‌گذاران خواهد شد.
 
جعفری در ادامه اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان تهران استارت اولیه اجرای این طرح با سرمایه گذاری اولیه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان عملیاتی شده و ظرفیت سازی بیش از هزار میلیارد تومان نیز در طرح شمس ایرانیان برای شهر تهران لازم است که امیدوارم با فرهنگ سازی، ترویج و حمایت های بانک شهر بتوانیم مشارکت اجتماعی مردم را در نوسازی بافت های فرسوده با هدایت و سرمایه های خرد و کلان در این مسیر بالا ببریم.
 
وی با اشاره به هدایت سرمایه های خرد و سرگردان جهت تولید مسکن در بافت های فرسوده در قالب طرح شمس ایرانیان عنوان کرد: استفاده از کار کرد صنعت بیمه در طرح شمس ایرانیان  نیز می تواند چتری حمایت گر برای سرمایه گذاران در این طرح باشد تا با اطمینان و آرامش بیشتری بتوانند در نوسازی بافت های فرسوده شهر مشارکت کنند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.