اجرای قربانی با کلهر در اتریش

۳۱فروردین۱۳،

موسیقی > کنسرت – ارکستر
علیرضا قربانی راهی اتریش شد تا با همراهی کیهان کلهر نوازنده کمانچه، موسیقی ایرانی را در جشنواره ۴۰۲۰ شهر لینتس طنین‌انداز کند.

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از  مهر، علیرضا قربانی خواننده، کیهان کلهر نوازنده کمانچه، علی بهرامی‌فرد نوازنده سنتور و علیرضا ملاحسینی نوازنده سازهای کوبه‌ای شنبه ۲۷ آوریل مصادف با ۷ اردیبهشت‌ماه برای شرکت در جشنواره ۴۰۲۰ به شهر لینتس کشور اتریش می‌روند.

این گروه در ادامه تور موسیقایی که در اروپا برگزار می‌کنند، اول ماه می در شهر گنت کشور بلژیک در یک جشنواره بین‌المللی دیگر اجرا خواهند داشت. طبق پیش‌بینی انجام شده این تور می‌تواند در دیگر شهرهای اروپایی ادامه یابد و همچنین در آینده اجرایی در ایران داشته باشند.

بخش اعظم این اجراها ساز و آواز بداهه‌ است. تصانیف نیز از کارهای قبلی انتخاب می‌شود و گروه در تلاشند ماهیت موسیقی ایرانی را به مخاطبان خارجی نشان بدهند و جنبه‌های مختلف این موسیقی را آشکار کنند.

این تور موسیقایی ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و قالب جشنواره‌هایی که در هنرمندان ایرانی در آن اجرا دارند، رقابتی نخواهد بود بلکه محل ارائه موسیقی ملل محسوب می‌شود. این جشنواره‌ها را رادیو و تلویزیون‌های کشورهای میزبان پوشش می‌دهند و بسیاری از موزیسن‌های حرفه‌ای در آنها شرکت می‌کنند بنابراین بهترین محل برای دیدار و گفتگوی هنرمندان ایرانی با فعالان موسیقی در حوزه بین الملل است.

علیرضا قربانی سوم اردیبهشت‌ماه راهی اتریش شد.

جشنواره لینتس ۴۰۲۰ که از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده در سال ۲۰۲۴ با عنوان “آیینه ایران” در زمینه معرفی ایران و موسیقی آن برگزار خواهد شد. لینتس – مرکز هنری اروپا در سال ۲۰۰۹- مرکز ایالت اتریش عُلیا است.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.