اجلاس توسعه پایدار، ریو +۲۰ در برزیل و حاشیه های آن

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این اجلاس که از یک هفته پیش با نشست های وزیران محیط زیست کشورهای مختلف جهان آغاز شد از صبح دیروز (چهارشنبه) به وقت محلی در سطح سران در محل ریو سنتر شهر ریودوژانیرو آغاز بکار کرد.

– در میان شخصیت های برجسته ای که طی دیروز و امروز مورد توجه خبرنگاران خارجی حاضر در محل اجلاس قرار گرفت می توان به سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان اشاره کرد که موجب شد تا خبرنگاران با دقت پای سخنان رییس جمهوری بنشینند و خبر مربوط به سخنرانی وی را به زبان های مختلف دنیا مخابره کنند.

– پس از رییس جمهوری ایران، ‘ بان کی مون’ دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین رییس جمهوری برزیل از جمله چهره هایی بودند که مورد توجه خبرنگاران و تصویربرداران و فیلمبرداران رسانه های حاضر در محل برگزاری اجلاس ریود+۲۰ قرار گرفته بودند.

– در حاشیه برگزاری این اجلاس که بزرگترین اجلاس پس از مجمع عمومی سازمان ملل متحد محسوب می شود تشکل های غیردولتی به برگزاری نمایشگاهی از تولیدات مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار پرداخته اند.

– برخی اعضای تشکل های غیردولتی (NGO ) حاضر در محل برگزاری این اجلاس که خواستار توسعه پایدار در جهان بوده و با لباس های محلی در این محل حضور یافته اند با برگزاری کارگاه ها و توزیع بروشورها و پوسترهایی از هیات های شرکت کننده برای حضور در کارگاه های آنها و کمک به روند حفاظت از محیط زیست و شکل گیری توسعه پایدار در نقاط مختلف جهان دعوت می کردند که جذابیت خاصی را به دنبال داشت.

– در لابی های محل برگزاری اجلاس خبرنگاران و فیلمبرداران به دنبال انجام مصاحبه، تهیه گزارش های خبری و تصویری و بعضا گفت و گو و تبادل نظر و تجربیات با سایر خبرنگاران رسانه های خارجی حاضر در این محل بودند.

– گفت و گوهای کارشناسی با حضور بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، روسای نهادهای بین المللی ، روسای جمهوری و نخست وزیران برخی کشورها در قالب برگزاری کارگروه ها و پانل هایی در زمینه های مرتبط با حفاظت محیط زیست و راه های رسیدن به توسعه پایدار در طی دیروز و امروز در محل اجلاس در جریان است.

– صدها خبرنگار، تصویر بردار و عکاس از رسانه های مختلف رادیو و تلویزیونی ، خبرگزاری ها و مطبوعات از برزیل و سایر کشورهای دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران به انعکاس خبری و تصویری این رویداد بزرگ پرداختند.

از ابتدای صبح هیات های شرکت کننده اعم از روسای جمهوری، نخست وزیران، مقامات عالی رتبه، اندیشمندان و نخبگان، اعضای تشکل های فعال در زمینه محیط زیست، شهرداران شهرهای مختلف جهان و فعال در امر محیط زیست و توسعه پایدار ورود خود را به محل برگزاری اجلاس آغاز کردند.

– مسیرهای رسیدن به ریو سنتر محل برگزاری اجلاس ریو+۲۰ با انواع خودروهای سیاسی و دیپلماتیک هیاتهای عالی رتبه کشورهای شرکت کننتده در اجلاس و خودروهای نیروهای ارتش و پلیس که امنیت منطقه را بر عهده داشتند، با ترافیک شدیدی روبرو شده بود.

– برخی شرکت کننده ها نیز با تاکسی و برخی دیگر در زیر باران پای پیاده به سوی محل برگزاری اجلاس ریو+۲۰ رهسپار شده بودند.

– مسیرهای عبور هیات های عالی رتبه کشورها از فرودگاه تا محل اقامت آنها ، اطراف محل برگزاری مراسم با توجه به این که این محل و محل اقامت مشرف به دریا است علاوه بر خودروهای ارتش، پلیس و یگان ویژه تحت کنترل ویژه قرار داشت، در دریا نیز ناوشکن های ارتش برزیل و گارد ساحلی این کشور به گشت زنی و تامین امنیت منطقه می پردازند.

– در اطراف محل برگزاری اجلاس نیز نیروهای پلیس ضد شورش با استفاده از لباس ها، خودروها و اسب های ویژه به کنترل اوضاع پرداختند.

سیام**۱۴۷۸**۱۵۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۸۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.