اجلاس سه جانبه راه‌آهن‌های “ایران-ازبکستان-ترکمنستان” برگزار شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به منظور بررسی آخرین وضعیت تخفیفات تعرفه‌ای؛

مذاکرات اجلاس سه جانبه رؤسای سه جانبه ایران، ازبکستان و ترکمنستان با محور افزایش ترانزیت، کاهش تعرفه ترانزیت کالا و بررسی آخرین وضعیت تخفیفات تعرفه‌ای برگزار شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اجلاس سه جانبه راه‌آهن‌های ایران، ازبکستان و ترکمنستان شد که در این اجلاس آخرین وضعیت تخفیفات تعرفه‌ای به راه‌آهن ازبکستان صورت گرفت.
 
این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید: ارائه تخفیفات تعرفه‌ای به بارهای ترانزیتی ازبکستان در مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران (سرخس-بندرعباس و بالعکس) مطابق جدول تعرفه‌ای مورد تأیید و تصویب هیئت مدیره راه‌آهن قرار گرفته و عملاً تا سقف ۳۰ درصد اجرایی می‌شود.
 
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، تشکیل جلسات ادواری سالانه رؤسای راه‌آهن‌های دو کشور در جهت بررسی مشکلات و موانع ترانزیت و اخذ تصمیمات لازم و پیگیری موارد پیشنهاد می‌شود.
 
گفتنی است، جلسات مقدماتی کارشناسان یک روز پیش از اجلاس رؤسا جهت تهیه دستور کار و پیش‌نویس تفاهم‌نامه تشکیل خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، با توجه به آنکه راه‌آهن ازبکستان نرخ تعرفه ترانزیت خود برای بارهای از مبدأ‌ و به مقصد تاجیکستان را به مقدار قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است؛ لذا به منظور تسهیل تردد محمولات ترانزیت پیشنهاد می‌شود در نرخ‌های مذکور تجدید‌نظر به عمل آید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.