احتمال اختصاص ارز به کالاهای اولویت ۹ و ۱۰

۳۰ آبان ،

safdel.jpeg

رییس کل سازمان توسعه تجارت از احتمال اختصاص ارز مبادله‌ای به بخشی از کالاهای اولویت ۹ و ۱۰ خبر داد.

حمید صافدل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که از ابتدای تاسیس مرکز مبادله ارزی تصمیم بر این بود که ارز این مرکز به اولویت‌های ۳ تا ۸ تخصیص یابد، گفت: تخصیص ارز به اولویت‌های وارداتی و روند اجرایی آن در اختیار ماست، اما تامین ارز آن با بانک مرکزی است.

وی با بیان این‌که تخصیص ارز مرجع و مبادله‌ای به تامین منابع آن از سوی تامین‌کنندگان اصلی منوط است، گفت: صندوق توسعه ملی، ارز حاصل از صادرات نفت، پتروشیمی‌ها و ارز صادر‌کنندگان منابع اصلی این مرکز می باشند.

او ادامه داد: ممکن است پس از تامین ارز مورد نیاز برای اولویت‌های سوم تا هشتم بخشی از کالاهای اولویت ۹ و ۱۰ نیز مشمول دریافت ارز مبادله‌ای شوند، گرچه این اقدام منوط به تامین ارز آن از سوی مرکز مبادله ارزی و بانک مرکزی است.

به گزارش تفسیری ایسنا، دو روز پیش خبری مبنی بر آغاز تخصیص ارز مبادله‌ای به اولویت هشتم انتشار یافت، در حالی که به نقل از مسوولان سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش کالاهای اولویت هشتم با ارز مبادله‌ای از حدود دو هفته پیش آغاز شده است. با این وجود مسوولان مرکز مبادله‌ دارندگان و متقاضیان ارز اعلام کردند که هنوز در این زمینه دستوری دریافت نکرده‌اند.

اولویت نهم شامل تخم پرندگان، ادویه‌جات، کاغذ سیگار و کالاهایی از این دست و اولویت دهم شامل سایر حیوانات زنده، مرغ، خروس، اسب، گوشت پرندگان، کاغذ دیواری، موبایل، خودروی سواری، سیگار برگ، کیف، چمدان و لباس است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.