احتمال افزایش حق مسکن و بن کارگران

۲۹خردادماه،

توجه به نرخ تورم۳۱ درصدی، میزان افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگران مورد پذیرش کارفرمایان واقع نشد و اعتراضاتی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسنا – منطقه اصفهان، شورای عالی کار جلسات متعددی را در سال جاری با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان ودولت برگزار کرد که البته هنوز نتیجه نهایی آن اعلام نشده است.

یک عضو شورای عالی کار کشور به خبرنگار ایسنا – منطقه اصفهان گفت: احتمال افزایش بن و حق مسکن کارگران در سال جاری علی رغم مخالفت کارفرمایان وجود دارد.

احمدرضا معینی ادامه داد: از آنجا که میزان افزایش حقوق کارگران، مصوب و ابلاغ شده بنابراین نمی‌توان پایه حقوق ابلاغ شده را تغییر داد.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان با بیان اینکه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز با این افزایش موافق است، اظهار کرد: جلسه نهایی و ابلاغ این افزایش با انتخابات و برگزاری اجلاس جهانی کار ILO همزمان شده و به همین سبب ابلاغ و نتیجه نهایی آن به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که هفتم خردادماه سال جاری برگزار شد، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با افزایش حق مسکن و بن کارگران موافق بود و این در حالی است که کارفرمایان نظر مساعدی به این افزایش نداشتند.

معینی تصریح کرد: در جلسه نهایی در صورتی که کارفرمایان هم با این افزایش مخالفت داشته باشند، مصوبه با دو امضای نماینده کارگران و دولت ابلاغ خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا در مورد سرانجام کارت اعتباری و وام کارگران گفت: این دو مصوبه به سبب عدم همکاری بانکها و کسری بودجه، اجرایی نشده است.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان ادامه داد: اکثر مشکلاتی که در حوزه کارگری اتفاق افتاده به سبب کمبود نقدینگی است که بر تولید و اقتصاد نیز تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.