احتمال افزایش قیمت مرغ در نبود برنامه تنظیم بازار

رئیس هیئت مدیره پرورش‌دهندگان مرغ کشور هشدار داد: در صورت عدم برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی و تنظیم قیمت مرغ افزایش قیمت و کاهش تولید را در آینده خواهیم داشت.

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ ارزانی بیش از اندازه قیمت مرغ هشداری برای کاهش تولید و افزایش قیمت مرغ در چند ماه آینده است.

رئیس هیئت مدیره پرورش‌دهندگان مرغ کشور افزود: ماهانه ۱۵ هزار تن مرغ مازاد در کشور وجود دارد که نیازمند ذخیره‌سازی است و ادامه این وضع باعث کاهش جوجه‌ریزی، کاهش تولید جوجه یک‌روزه و مرغ مولد و در نتیجه کاهش تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: کاهش تولید دوباره به چرخه افزایش گرانی قیمت دامن می‌زند که لازم است مسئولان از همین الان برنامه‌ریزی کنند.

یوسفی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده به کیلویی۳ هزار تومان رسیده است، گفت: براساس تفاهمنامه قرار بود مرغ زنده در اصفهان کیلویی ۳۷۰۰ و در تهران نیز ۳۴۰۰ تومان خریداری شود.

به گفته یوسفی در صورتی که هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت ۳۵۰۰ تومان خریداری شود قیمت برای تولیدکننده و مصرف کننده به تعادل می‌رسد.

به گزارش فارس، امروز بعدازظهر جلسه‌ اتحادیه‌های تولیدکنندگان در ریاست جمهوری پیرامون موضوع ذخیره‌سازی و قیمت مرغ خواهد بود.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.