احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در ۱۳ استان کشور

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در شهرهای شمالی آذربایجان ها، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و ارتفاعات شمال شرق کشور در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقتی و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و شمالشرق ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد، کاهش نسبی دما و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود، طی این مدت یشترین میزان بارش در دامنه های البرز رخ خواهد داد و برای استانهای واقع در این مناطق در مدت یاد شده آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

امیدوار اظهار داشت: دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود و در همین مدت شرق دریای عمان نیز مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در سه روز آینده برای مناطق شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش بادوگرد وخاک و برای ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقتی و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی بطور متناوب رگبارهای موقتی باران، رعدوبرق و وزش باد و در مناطق مرتفع و مستعد این استانها با احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

امیدوارخاطر نشان کرد: در روز یکشنبه دراستانهای گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان و در روز دوشنبه دراستانهای گیلان، مازندران، گلستان، شرق زنجان، شمال قزوین، شمال البرز، شمال تهران و شمال سمنان بارش از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو آب گرفتگی معابر عمومی دراین مناطق پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: توصیه می شود که به سبب احتمال رخداد سیلاب از اقامت در مسیلهای استانهای فوق الذکر خودداری شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.