احتمال تضییع حق داوطلبان کنکور دکتری در مصاحبه/ سئوال کنندگان از وزیر قانع نشدند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

احتمال تضییع حق داوطلبان کنکور دکتری در مصاحبه/ سئوال کنندگان از وزیر قانع نشدند

احتمال تضییع حق داوطلبان کنکور دکتری در مصاحبه/ سئوال کنندگان از وزیر قانع نشدند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دربارهٔ جلسه نمایندگان با وزیر علوم دربارهٔ آزمون دکتری گفت: نمایندگان سوال کننده از توضیحات وزیر علوم قانع نشدند.

به گزارش ممتاز به نقل از مهر، قاسم جعفری  درباره حضور فرجی‌دانا وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای پاسخ به سوالی دربارهٔ شیوه برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه و سهم هر یک در آزمون دکتری گفت: روز قبل وزیر علوم در کمیسیون حاضر شد و به سئوال نمایندگان در مورد آزمون دکتری پاسخ داد.

وی ادامه داد: سوال کنندگان درمورد آزمون متمرکز دکتری سوالاتی را مبنی براختصاص ۳۰ درصد نمره به آزمون کتبی و ۷۰ درصد به مصاحبه مطرح کرده و عنوان کردند در چنین شرایطی که کار به گروه‌ها در دانشگاه ها سپرده شده است احتمال ضایع شدن حقوق اشخاص وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: ممکن است مسایل مختلفی در روند نمره دهی گروه ها تاثیرگذار باشند به عنوان مثال دانشجویی که مقطع کارشناسی  و کارشناسی ارشد را با یک استاد گذرانده زمانی که در مصاحبه شرکت می کند ممکن است استاد با توجه به اینکه وی دانشجوی خود بوده از نظر عاطفی نمره بیشتری به وی اختصاص دهد تا دانشجویی که تا کنون وی را ندیده و در مصاحبه شرکت کرده است.

وی تصریح کرد: در مورد سوابق پژوهشی با توجه به پشت پرده هایی که دارد احتمال ناسالمی وجود دارد چون بسیار از مقالات اشخاص با سفارش هایی که صورت می گیرد چاپ می گردد و بعضی با اینکه مقاله خوبی دارند نمی توانند چاپ کنند و یا اینکه چون فرد در دانشگاه‌های تهران تحصیل کرده نمره بالاتری نسبت به دانشجویی که در شهرستان تحصیل کرده است اخذ می کند و تمام این موارد سبب می گردد که احتمال ضایع شدن حقوق اشخاص باشد.

جعفری افزود: ضمن اینکه گرایش های حاشیه ای پنهانی که بروز هم نمی کند در نمره تاثیر گذار است مانند گرایش های سیاسی، ممکن است فرد به سبب گرایش هایی که دارد برای قبولی وی سفارش شود ولی فردی که از لحاظ علمی قوی‌تر است قبول نشود.

وی تاکید کرد: حرف نمایندگان این است که با این روش ها احتمال ضایع شدن حقوق اشخاص بسیار است و دست آنها نیز به جایی بند نیست. البته این بدین معنی نیست که به اساتید و گروه ها بی اعتماد باشیم اما موارد بسیاری از ضایع شدن حقوق این اشخاص ملاحظه شده که این احساس ایجاد شده که باید فرایندی ایجاد شود که اطمینان بخش باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما به گروه ها اعتماد داریم اما این به معنی این نیست که روند سالم را در نظر نگیریم افزود: سئوال کنندگان از توضیحات وزیر علوم قانع نشدند.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.