احتمال حضور فیلم جدید اصغر فرهادی در اسکار ۲۰۲۴

ممتازنیوز:

31457

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا اعلام کرد “آبی گرم ترین رنگ است” نمی تواند در اسکار۲۰۲۴ شرکت کند.

وقتی “آبی گرم ترین رنگ است” برنده نخل طلا شد شاید خیلی ها توقع داشتند تا این فیلم مثل “عشق” ساخته تحسین بر انگیز میشایل هانکه نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال ۲۰۲۴ شود. اما ظاهرا این مهم، رخ نخواهد داد.

این فیلم که محصول سینمای فرانسه است ۹ اکتبر ۲۰۲۴ برای اکران در خاک فرانسه روی پرده خواهد رفت. طبق قوانین آکادمی تنها فیلم هایی می توانند در بخش بهترین فیلم خارجی زبان حاضر باشند که تا پایان ماه سپتامبر در کشور مبدا اکران شوند. این درحالی است که مسئولان کمپانی ساندنس سلکت که مسئول اکران فیلم هستند، هیچ برنامه ای برای تغییر تاریخ روی پرده رفتن فیلم ندارند. البته آنها فیلمشان را برای مراسم گولدن گلوب و حلقه های منتقدان که از قوانین آکادمی پیروی نمی کنند خواهند فرستاد اما برنامه ای برای نگه داشتن فیلمشان برای اسکار ۲۰۲۴ ندارند.( اگر بخواهند آبی گرم ترین رنگ است را در بخش بهترین فیلم خارجی زبان حاضر کنند باید برای اسکار سال ۲۰۲۴ آماده اش کنند.) چرا که این کار برای آنها صرفه اقتصادی و منطقی خاصی ندارد. البته مسئولان کمپانی ساندنس سلکت تصمیم گرفته اند تا نسخه هایی از فیلم را برای اعضای آکادمی ارسال کنند تا بلکه این فیلم برای بخش های “کارگردانی”، “فیلمنامه” و “بازیگری” نامزد اسکار شود.

البته هنوز در مورد فیلم جایگزین سینمای فرانسه برای مراسم اسکار امسال صحبتی نشده است اما به نظر می رسد از حالا به بعد “گذشته” ساخته اصغر فرهادی شانس مناسبی برای حضور در اسکار داشته باشد. چرا که این فیلم محصول فرانسه است و اکرانش هم درست بعد از جشنواره بین المللی فیلم کن بود و همه این ها باعث می شود شرایط حضور در اسکار را به عنوان نماینده فرانسه داشته باشد.

کافه سینما

n


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.