احتمال حضور مجدد اَشتون در مذاکرات هسته‌ای ایران

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۰۵۲۹

احتمال حضور مجدد اَشتون در مذاکرات هسته‌ای ایران

با به پایان رسیدن دوره مسئولیت کاترین اشتون؛

احتمال حضور مجدد اَشتون در مذاکرات هسته‌ای ایران

خبرگزاری ممتاز: پس از پایان مذاکرات وین و تمدید مهلت این مذاکرات، زمزمه‌های حضور مجدد کاترین اشتون در ادامه این روند به گوش می‌رسد.

چهارشنبه ۵ آذر – ۰۷:۴۷

به گزارش گروه ترجمه ایمنا و به نقل از وال استریت ژورنال، نقش و حضور کاترین اشتون مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ هنوز مشخص و روشن نیست.
اشتون که به طور عملی دیگر منصبی در اتحادیه اروپا ندارد، مسئولیت مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی را از سال ۲۰۱۰ تا کنون بر عهده داشت.
زمانی که در ماه ژوییه مذاکرات هسته‌ای ایران تمدید شد، اعضای گروه ۱+۵ خواستار ادامه حضور اشتون تا ضرب الاجل ۲۴ نوامبر در سمت خود شدند.
اشتون تقریبا در تمامی نشست‌های مشترک میان دو طرف مذاکره کننده حضور داشته است. البته نباید نقش وی در پیشبرد مذاکرات درست در زمانی کمتر کسی انتظار پیشرفت داشت را از یاد برد.
مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا ماه پیش اعلام کرد که در صورت تمدید مذاکرات وین آماده ادامه همکاری با مذاکره کنندگان است.
اکنون و با تمدید زمانی مذاکرات هسته‌ای، برخی کشورهای گروه ۱+۵ بر این باورند که کناره گیری اشتون از این سمت به نظر گزینه بهتری خواهد بود. گفتنی است این مسئله در وین مورد بحث و بررسی کشورهای غربی قرار گرفت و نتیجه آن هنوز مشخص نیست.
دوشنبه گذشته، فردریکا مُگرینی، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جلسه خود در روزهای آتی با کاترین اشتون در خصوص حضور مجدد وی در ادامه مذاکرات سخن گفت.
مُگرنی در همین رابطه گفت: پس از مشورت با اشتون و جان کری و همچنین وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا نتیجه ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.