احتمال حمله قبلی پس از فعالیت سنگین یا استرس شدید افزایش می یابد

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درد حمله قلبی اغلب پس از چند دقیقه استراحت و استفاده از قرص زیرزبانی موسوم به ‘نیترو گلیسیرین’ از بین می ‌رود.

این گزارش می افزاید: عامل حمله قلبی، رسوبات چربی یا لخته ‌های خونی است که جلوی خون رسانی به قلب را می ‌گیرند و اجازه نمی دهند غذا و اکسیژن کافی به عضله قلب برسد.

بنا بر این گزارش، به درد حمله قلبی قابل پیش ‌بینی، ‘ آنژین پایدار’ اطلاق می شود، به آن معنا که فرد بیمار می داند در صورت بیشتر شدن میزان فعالیت روزانه از یک حد مشخص، به درد قفسه سینه مبتلا می ‌شود، این درد ممکن است چند بار تکرار شود.

این گزارش خاطر نشان کرده است؛ افرادی که به ویژه در خواب یا در حالت استراحت بطور ناگهانی به درد قفسه سینه دچار می شوند، باید فورا بصورت اورژانس، مورد بررسی پزشکی قرار گیرند.

به نقل از این گزارش، دردهای قفسه سینه چند ثانیه ای و سوزش لحظه ای قلب، معمولا حمله قلبی نیستند، چرا که درد ناشی از حمله قلبی معمولا چند دقیقه طول می ‌کشد و این حمله معمولا با احساس سنگینی در قفسه سینه، درد و فشار در این ناحیه و گاهی با احساس سوزش در قفسه سینه همراه است.

بر اساس این گزارش، علایمی مانند تنگی نفس، حالت تهوع، احساس سرگیجه و عرق سرد همراه با سوزش قفسه سینه، نیز نشانه حمله قلبی است.

اجتمام**۹۱۸۵/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۵۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.