احتمال خرابکاری در هواپیمای سقوط کرده روسی در اندونزی بررسی می شود

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های محلی، ‘ولادیمیر مارکین’ سخنگوی گروه کارشناسان روسی گفت: کارشناسان علاوه بر بررسی احتمال خطای انسانی و شرایط آب و هوایی، احتمال وقوع خرابکاری را نیز با پرس و جو از تکنسین هایی که هواپیما را برای پرواز آماده کرده بودند، مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر اساس نتایج اولین بررسی ها، حادثه زمانی روی داده است که خلبان این هواپیما درصدد کاهش ارتفاع پروازی خود از ۱۰هزار پایی به ۶ هزار پا برای بازگشت به فرودگاه بوده است. کارشناسان در حال بررسی علت کاهش ارتفاع پرواز تا این حد پایین هستند.

این گزارش حاکی است، گروه مشترکی از کارشناسان اندونزیایی و روسی در حال بررسی دلایل سقوط هواپیمای سوخوی روسیه هستند.

شبکه خبر آسیا روز شنبه اعلام کرد: بر اساس اعلام کمیته ایمنی حمل و نقل اندونزی گروهی از کارشناسان روسی به همراه کارشناسان اندونزیایی از روز جمعه با حضور در محل سقوط هواپیما، کار بررسی علت سقوط این هواپیما را آغاز کرده اند.

یک فروند هواپیمای سوخوی روسی روز چهارشنبه در حالی که برای نمایش قابلیت های پروازی خود در نمایشگاه هوایی جاکارتا به پرواز درآمده بود، در پی برخورد به کوه سقوط کرد. ۴۵ سرنشین این هواپیما که نمایندگان هوانوردی و خطوط هوایی اندونزی به همراه هشت خدمه روسی، چهار تن از کارکنان شرکت سوخو و دو شهروند آمریکایی و فرانسوی بودند بر اثر سقوط این هواپیما کشته شدند.

تاکنون اجساد ۱۲ نفر در منطقه سقوط این هواپیما پیدا شده است. با توجه به سقوط این هواپیما در مناطق کوهستانی و صعب العبور، گروه های ویژه کوهنوردی و صخره نوردی با تجهیزات ویژه برای جمع آوری اجساد بکارگرفته شده اند.

بر اساس این گزارش، کریسمان تاریگان از مسوولان شرکت هوانوردی آسمان اندونزی اعلام کرد که ممکن است قرارداد خرید ۱۲فروند هواپیمای سوخو لغو شود. این شرکت اندونزیایی برای خرید ۱۲ فروند از این نوع هواپیماهای مسافربری قراردادی ۳۸۰ میلیون دلاری امضا کرده بود. قرار بود این هواپیماها پرواز تجاری خود را از شهریور ماه در خطوط هوایی اندونزی آغاز کند.

آساق**۳۳۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۲۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.