احتمال شکست طرح‌های شبانه پلیس

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 احتمال شکست طرح‌های شبانه پلیس

احتمال شکست طرح‌های شبانه پلیس

در حالی که همین چند روز گذشته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از برخورد قاطع با متخلفان و توقیف ۱۰ روزه خودرو آنها خبر داده بود، امروز رئیس پلیس تهران از رفع توقیف خودروهایی که منع قضایی ندارند، خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز، در روزهایی که به عقیده فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دیگر جریمه‌های رانندگی به علت کاهش ارزش پول کشور قدرت بازدارندگی خود را از دست داده‌اند، تنها خطر توقیف خودرو است که مانع تخلفات رانندگان می‌شود.
تخلفات روزانه رانندگان به اندازه کافی بی‌قانونی در شهر را افزایش داده بود که از مدتی پیش در غیاب مأموران در شب‌ها، رانندگان متخلف، خیابان‌های تهران را به پیست اتومبیلرانی تبدیل کردند و موجبات تهدید جان مردم را فراهم کردند.
در این میان پلیس راهنمایی و رانندگی جهت برخورد با متخلفان شب‌های تهران طرح ویژه‌ای را به اجرا گذاشت و با برخوردی قاطعانه مانع تردد و قانون شکنی رانندگانی شد که امنیت جانی شهروندان را به خطر انداخته بودند.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ یکی از عوامل بازدارنده را توقیف ۱۰ روزه خودروهای متخلف عنوان کرد و گفت: از زمان آغاز طرح برخورد با متخلفان شبانه پایتخت، میانگین حدود ۳۰۰ خودرو در هر شب توقیف می‌شوند.
اما در حالیکه همه انتظار داشتند با اجرای طرح‌های شبانه راهنمایی و رانندگی تهران آرامش به شب‌های پایتخت بازگردد، امروز سردار حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران بزرگ تنها برگ برنده پلیس و عوامل بازدارنده را سوزاند و اعلام کرد: خودروهایی که منع قضایی ندارند به مناسبت دهه فجر رفع توقیف می‌شوند.
به گزارش فارس، این در حالی است که پیش از این هنگامی که خبرنگاران از سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با رفع توقیف خودروها و موتورسیکلتها به مناسب‌های مختلف می‌پرسیدند، وی به خبرنگاران می‌گفت: نمی‌توانیم که هر بار خودروها را متوقف و بعد رفع توقیف کنیم، امروز می‌گویید رفع توقیف و فردا از قانون شکنی رانندگان شکایت می‌کنید و خواستار توقیف خودروی متخلفان می‌شوید.
به نظر می‌سد با این اقدام پلیس تهران بزرگ دیگر تنها عامل بازدارنده که همانا توقیف خودروی متخلفان بود، کارایی خود را از دست داده و متخلفان با خیالی آسوده قانون شکنی می‌کنند. آنها با خود می‌گویند « بگذار توقیف کنند، فردا مناسبتی ویژه است و خودرو رفع توقیف می‌شود».


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.