احتمال مذاکره خاتمی و آیت‌الله هاشمی برای حمایت از یک کاندیدا/ هاشمی آرایش انتخاباتی را تغییر می‌دهد

۱۰اردیبهشت،

راه‌چمنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

دبیر کل حزب وحدت و همکاری گفت: درصد حضور آیت‌الله هاشمی نسبت به خاتمی کمی بیشتر است و حضور هاشمی آرایش انتخاباتی را تغییر می‌دهد.

“محمدرضا راه‌چمنی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در تشریح فعالیت “حزب وحدت و همکاری ملی” اظهار داشت: در حال تنظیم لیست شورای شهر تهران هستیم که تعدادی از اشخاص مشخص شده و باقی اقراد در جلسه هفته آینده دفتر سیاسی حزب تعیین می‌شوند.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی بیان کرد: با در نظر گرفتن این مهم که شاید برخی کاندیداها از سوی شورای نگهبان  تایید صلاحیت نشوند، تعدادی را به عنوان جایگزین مشخص کردیم تا بتوانیم لیست ۳۱ نفره شوراها را به مردم ارائه دهیم.

وی افزود: کاندیداهای مورد حمایت حزب وحدت و همکاری در انتخابات شوراها از اعضای شورای مرکزی، اعضای احزاب اصلاح طلب و برخی اشخاص مستقل که تقاضای حمایت از حزب داشته‌اند، تشکیل شده است.

راه چمنی گفت: پس از مشخص شدن لیست نهایی شوراهای شهر با کاندیداها مذاکره خواهیم کرد.

وی با اشاره به تعیین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: تا ثبت نام کاندیداها انجام نشود به جمع بندی نهایی نمی‌رسیم لذا ممکن است چهره جدیدی پابه عرصه انتخابات بگذارد که مورد بررسی حزب قرار گیرد.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر آیت‌الله هاشمی به انتخابات ورود پیدا نکند برنامه اصلاح طلبانی که منتظر ورود وی می باشند چیست، عنوان کرد: اگر هاشمی نیاید احتمال اینکه در طیف اصلاح‌طلب ائتلاف برای معرفی کاندیدای واحد شکل گیرد زیاد است و احتمال مذاکره خاتمی و آیت‌الله هاشمی برای حمایت از یک  کاندیدا وجود دارد که در این صورت وضعیت اصلاح طلبان بهتر از دیگر جناح‌ها خواهد بود.

وی با تاکید براینکه ورود خاتمی به عرصه انتخابات بعید است، گفت: درصد حضور آیت‌الله هاشمی نسبت به خاتمی کمی بیشتر است و حضور هاشمی آرایش انتخاباتی پیش رو را تغییر می‌دهد.

راه‌چمنی اظهار داشت: در صوت عدم حضور هاشمی در انتخابات ۹۲ وی از  کاندیداتوری روحانی حمایت می‌کند و کاندیدای مطرح اصلاح‌طلب نیز مورد حمایت خاتمی خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر توافقی بین این دو چهره تاثیرگذار در انتخابات رخ دهد کاندیدای مورد توافق آیت الله هاشمی و خاتمی شانس بیشتری خواهد داشت.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی خاطر نشان کرد: خاتمی و هاشمی هنوز به جمع بندی واحد برای انتخابات نرسیده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.