احتکار در بازار خودرو

۲۲ آبان ،

احتکار در بازار خودرو

عصر خودرو : این روزها در حالی عرضه کالاهای تولید داخل به ویژه لوازم خانگی و خودرو به بازار در حد بسیار محدودی صورت می‌گیرد که این محدودیت، بسیار بیشتر از کاهش‌هایی است که در مورد آمار تولید ۶ یا ۷ ماهه عنوان می‌شود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از فارس گلایه همیشگی بعضی تولیدکنندگان نسبت به وضعیت نامناسب تولید با هدف افزایش قیمت فروش محصولات در حالی هر روز بیشتر از روزهای پیش است که عدم عرضه به روز تولیدات آنها در بازار، این سوال را ایجاد می‌کند که چرا با وجود کمبود نقدینگی این واحدها، اقدامی برای فروش محصولاتشان صورت نمی‌گیرد و اصولاً سبب محدودیت عرضه محصولات از طریق شبکه‌های رسمی فروش چیست؟
خودرو از جمله محصولاتی است که طبق آمار وزارت صنعت طی ۶ ماهه اول امسال با کاهش ۴۲ درصدی تولید روبرو بوده است. در این شرایط آمار دقیقی از میزان عرضه خودرو به بازار و روش این نوع عرضه ارائه نشده اما توقف طولانی مدت عرضه خودرو به بازار توسط شرکت‌های خودروساز از طریق شبکه فروش رسمی نشان می‌دهد عرضه خودرو توسط خودروسازان با قیمتهای مصوب طی نیمه اول امسال بسیار کمتر از میزان تولید شده در این مدت است.
در واقع عرضه باید نسبت به پیش نصف می‌شد اما به نظر می‌رسد کاهش عرضه بسیار بیشتر از این میزان است. هر چند ممکن است بعضی، سبب این محدودیت را عمل کردن خودروسازان به تعهدات پیشیشان اعلام کنند اما حتی تعهدات پیشی نیز نمی‌تواند سبب توقف چندماهه عرضه خودرو شود. جریمه شدن بعضی شرکت‌های خودروساز به سبب احتکار خودرو و یا عرضه آن خارج از شبکه فروش رسمی، مؤید این موضوع است.

دوشنبه ۲۲ آبان   ۱۴:۳

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.