احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه بادی در کشور

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو،’مجید صالحی’ افزود: برای احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه بادی، ۲۵۰ مگاوات از سوی دولت و ۲۵۰ مگاوات از طرف بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیر عامل سازمان توسعه برق ایران خاطرنشان کرد:در زمان حاضر، شش سایت در استان قزوین، جنوب تبریز، خواف، فریمان، دیزباد و بینالود خراسان در نظر گرفته شده است که در مرحله اخذ مجوز هستند.

صالحی اضافه کرد: سه سایت نیروگاه بادی ۱۰۰ مگاواتی بینالود و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی تاکستان و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی دیزباد در سایت کنوانسیون تغییرات اقلیمی (UNFCCC) سازمان ملل به ثبت رسیده است.

وی همچنین از نصب دکل بادسنجی به ارتفاع ۸۱ متر در سایت تاکستان جهت تکمیل مطالعه های مهندسی خبر داد.

صالحی در مورد نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی تاکستان گفت: نقشه برداری و توپوگرافی سایت اصلی ۹۰۰ هکتاری نیروگاه بادی تاکستان به صورت هوایی انجام شده و به پایان رسیده است.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران در مورد پیگیری های لازم برای اخذ مجوز نهایی ساخت این نیروگاه ها، عنوان کرد: پیمانکاران مورد نظر با هدف انتقال فناوری و بومی سازی ساخت این نیروگاه ها، تعیین شده اند و برخی مجوزها اخذ شده است و در حال اخذ مجوزهای نهایی از مراجع مربوطه هستیم.

صالحی با بیان اینکه کارهای مقدماتی احداث این نیروگاهها انجام گرفته است، اظهار داشت:با مبادله قرارداد و تامین منابع مالی لازم، کارهای عملیاتی فاز نخست بزودی آغاز می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان فعالیت دولت دهم، شاهد بهره برداری از چند واحد مگاواتی نیروگاه بادی در کشور باشیم.

اقتصام**۲۰۲۴**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.