احزاب یدک‌کشِ اسم حزب و محدود به تشکل‌های اتوبوسی و مینی‌بوسی نباشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

کریمی‌اصفهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه امروزه احزاب کشور تنها اسم حزب را یدک می‌کشند، گفت: تشکل‌ها باید با شناسنامه‌ای پربار و خروجی موثر در اداره کشور ایجاد شوند.

“احمد کریمی‌اصفهانی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش احزاب در کشور اظهار داشت: امروزه احزاب دموکراتیک‌ترین ابزار در دنیا می باشند، وجود احزاب قدرتمند و پویا در هر نظام سیاسی یکی از شرایط اصلی پویایی مردم‌سالاری در آن نظام است، اما ما در کشور احزابی با مبانی تعریف شده نداریم.
 
وی ادامه داد: احزاب باید با تربیت اشخاص توانمند برای اداره کشور تلاش کنند، در حالی که امروزه احزاب کشور تنها اسم حزب را یدک می‌کشند و هیچ امکانات و خروجی مشخصی ندارند.
 
کریمی‌اصفهانی با بیان اینکه احزاب در بسیار مواقع می‌توانند حافظ نظام‌های دنیا باشند، تصریح کرد: درست است که در کشور شرایط تشکیل حزب مهیاست، اما ضوابط و چارچوب احزاب تدوین شده نیست، تشکل‌ها باید با شناسنامه‌ای پربار و خروجی موثر در اداره کشور ایجاد شوند.
 
وی با بیان اینکه احزاب باید امکانات، نشریه و ارکان داشته باشند، گفت: قانون اساسی باید چارچوب و ضوابط تشکیل احزاب را مدون کند تا احزاب ما محدود به تشکل‌های اتوبوسی و مینی‌بوسی که شامل اعضای ۴ و یا ۵ نفره می باشند، نباشد.
 
دبیرکل جامعه اصناف و بازار در پایان با بیان اینکه کشور نیازمند حزب قدرتمند است، خاطرنشان کرد: رویکرد واقعی به احزاب با چهارچوب منسجم، نظام را در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان یاری خواهد کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.