احسان شریعتی و محمد ضیمران از تدریس در دانشگاه‌ محروم شد

۰۹م اسفند ،

پس از انتشار یافتن خبرهای مبنی بر محرومیت احسان شریعتی و محمد ضیمران، دو استاد برجسته فلسفه غرب از تدریس در دانشگاه های ایران، دکتر احسان شریعتی ضمن تائید این خبر عنوان کرد که به صورت شفاهی این محرومیت را به او و چند استاد دیگر اعلام کرده‌اند.

احسان شریعتی فرزند دکتر علی شریعتی گفت: «به صورت شفاهی به بنده و چهار استاد دیگر ابلاغ کرده اند که حق تدریس در دانشگاه ها را نداریم.»

وی افزود: «گویا این ابلاغ بر اساس دستور العمل تازهی است که به دانشگاه ها ابلاغ شده است. این دستور العمل تدریس اساتید مدعو را ممنوع می‌کند.»

احسان شریعتی دارای مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه سوربن فرانسه است که در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران تدریس کرده است.

پیش تر نیز مقامات گزینش دانشگاه تهران  با ادامه تدریس دکتر شریعتی مخالفت کرده بودند. احسان شریعتی محرومیت محمد ضیمران را نیز تائید کرد.

محمد ضیمران دارای مدرک دکترای معرفت شناسی و آموزش فلسفه از دانشگاه ماساچوست آمریکا است. وی نویسنده مشهور کتاب‌های حوزه فلسفه هنر، پست مدرنیسم، پدیدار شناسی و… است. ضیمران عضو گروه فلسفه هنر در فرهنگستان هنر بود که در بعضی دانشگاه های کشور نیز به صورت مدعو تدریس می کرد.

جستارهای پدیدار شناسانه پیرامون هنر و زیبایی، درآمدی بر نشانه شناسی هنر، گذر از جهان اسطوره به فلسفه، میشل فوکو: دانش و قدرت، ژاک دریدا و متافیزیک حضور، نیچه پس از هایدگر، دریدا و دولوز و… از آثار محمد ضیمران به حساب می‌آیند.

 ۶۲۳۰۳/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.