احمدوند:مسابقات مالزی جایگاهی برای رقابت پایاپای با بهترین های تنیس آسیا است

به گزارش ایرنا به نقل از سایت فدراسیون آسیا، ‘سعید احمدوند’ در این باره اظهار داشت: بخش مهمی از ارتقاء سطح بازیکنان به برگزاری مسابقات بستگی دارد و هر قدر این مسابقات و اعزام ها بیشتر باشد ارزیابی بهتری صورت خواهد گرفت و نقاط ضعف و قوت بازیکنان بهتر قابل تشخیص خواهد بود و در نتیجه پس از رفع نواقص به مرور بازیکنان بهتری را خواهیم داشت .

احمدوند مسابقات مالزی را از لحاظ کیفیت و کمیت در سطح اول دنیا دانست و افزود: ۵ تیم از ۲۰ تیم برتر جهان در این مسابقات شرکت خواهند کرد. به طور مثال تیم هند در رده پنجم و استرالیا در رده هفتم و ژاپن در رده دهم جهان قرار دارند و ما در این مسابقات می توانیم تجربه بسیار مطلوبی را کسب کنیم و اختلاف تنیس خودمان را با کشورهای برتر جهان به عینه ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: تیم ایران متشکل از اشکان شکرریز، محمد کارگران اروجی و آرمان جلیلی خواهد بود که این انتخاب بر اساس سطح بازی بازیکنان صورت گرفته و شرکت تیم ملی نوجوانان در یک مسابقه با این اهمیت برای اولین بار محقق شده است.

سرمربی تیم تنیس زیر ۱۴ سال ایران در مورد جوانگرایی در سطح مسابقات تنیس نیز گفت: اصلا واژه جوان گرایی یعنی رسیدن به سنین پایه و قرار دادن امکانات مطلوب در اختیار افراد مستعد که بتوانند به آینده تنیس کشور کمک کنند. مهمترین وظیفه فدراسیون تنیس کشور قرار دادن امکانات کافی در اختیار تنیس پایه کشور است که با توجه به روند فعلی برای سه الی چهار سال آینده چندین و چند بازیکن ممتاز داشته باشیم .

احمدوند ادامه داد: اردوهای کوتاه مدت تاثیر بسیار بالایی در عملکرد تیم ها دارد ولی این اردوها بدون برگزاری مسابقات باعث تنیس زدگی بازیکنان نیز خواهد شد ولی به طور مثال اگر در سه ماه تمرین از هفته ششم به مرور در مسابقات نیز شرکت کنیم و ارزیابی از تنیسورهایمان داشته باشیم این چرخه تمرین و مسابقه تا انتهای دوره ۳ ماهه ادامه خواهد داشت و نقاط ضعف تنیسورهای خود را شناسایی خواهیم کرد و سعی می کنیم در ادامه تمرینات بر روی نقاط ضعف آنها تمرکز کنیم.

احمدوند در پایان ابراز خرسندی کرد که سطح تنیس به جایی رسیده که می توانیم با بهترین های تنیس رقابتی پایاپای داشته باشیم و خود را یک قدم به موفقیت نزدیک کنیم .

۹۱۲۶** ۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۹۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.