احمدی نژاد در مصاحبه با فرانس ۲۴: تولید اورانیوم ۲۰ درصدی حق قانونی ماست

پنجشنبه ۱۱ خرداد – ۱۰:۲۲:۳۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:تولید اورانیوم با غلظت بیست درصد حق قانونی ماست. البته ما علاقه نداشتیم از این حق استفاده کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار تاکید کرد: ما خواستار همکاری در زمینه هسته ای در شرایطی برابر و احترام متقابل و با رعایت حقوق بشر هستیم. 
  خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در ابتدای این مصاحبه اختصاصی گفت: اخیرا گردهمایی در این رابطه در بغداد برگزار شد که پیشرفت چندانی نداشت. اما برای تداوم گفتگوها در مسکو برای هجدهم ماه ژوئن توافق کردند.
 اروپایی ها خواستار توقف غنی سازی اورانیوم با غلظت بیست درصد شدند و ایران نیز خواستار لغو بلادرنگ تحریم های اقتصادی شد و همین مسئله موجب ادامه مذاکرات شد. با توجه به این که مذاکرات از مدت ها قبل ادامه داشته است، به نظر شما آیا گردهمایی مسکو به نتیجه خواهد رسید؟
رئیس جمهور ایران گفت: مطلبی که شما مطرح کردید، مسئله تازه ای نیست. بالاخره مسئله هسته ایران مسئله تازه ای نیست. این یک بحث قدیمی است. ما می بینیم که برداشت برخی کشورها در مورد ایران تغییر نکرده است. برخی  می گویند که از سی و سه سال پیش که ملت ایران آزاد شدند و انتخابات آزاد برگزار کردند. برخی دیگر نیز می گویند غرب از دویست سال پیش علیه ایران عمل کرده است. این مسئله موضوع جدیدی نیست و ما خواستار همکاری در زمینه هسته ای در شرایطی برابر و احترام متقابل و با رعایت حقوق بشر هستیم. ما در این مذاکرات منتظر وقوع یک معجزه نبودیم. اما حتما راه های مناسب و پیشنهادات خوبی وجود دارد و ما همیشه حاضر به همکاری هستیم برای این که بتوانیم تعامل را به همکاری تبدیل کنیم.
خبرنگار فرانس۲۴ پرسید: برای اعتماد سازی نزد غربی ها چه پیشنهادی می توانید مطرح کنید؟ چرا که مسئله اعتماد سازی مطرح است. از لغو غنی سازی اورانیوم بیست درصدی سخن به میان آمده است. آیا ایران حاضر است در این باره به مذاکره بنشیند؟
احمدی نژاد گفت: بی اعتمادی دو طرفه است و برای رسیدن به نقطه مطلوب دوطرف باید با یکدیگر همکاری کنند و این همکاری می بایست در چارچوب عدالت و قانون انجام شود. ما پیشنهادات خوبی در دست داریم که آن را در زمان مقتضی  ارائه خواهیم کرد.
خبرنگار فرانس۲۴ پرسید: آیا می توانیم مشخصا به این پیشنهادها اشاره کنید؟
احمدی نژاد پاسخ داد: مسئله روشن است. ما می توانیم روی هر موضوعی مبتنی بر قوانین و عدالت که فضا را به فضای همکاری و دوستی تبدیل کند، همکاری کنیم.
خبرنگار گفت: شما نمی خواهید به مسئله تعلیق غنی سازی بیست درصدی اورانیوم که برای غربی ها مسئله ای کلیدی است، اشاره کنید؟.
احمدی ن‍ژاد افزود: من قبلا راجع مسئله غنی سازی بیست درصدی اورانیوم صحبت کرده ام. تولید اورانیوم با غلظت بیست درصد حق قانونی ماست. البته ما علاقه نداشتیم از این حق استفاده کنیم. طبق قوانین آژانس ؛ نیازمان را به آژانس عرضه کردیم. کشورهایی که اورانیوم با غلظت بیست درصد تولید می کنند، موظفند بدون هیچ شرطی اورانیوم با غلظت بیست درصد را در اختیار ما بگذارند. (مترجم همزمان درترجمه این جمله رئیس جمهور به اشتباه می گوید این کشورها می بایست اجازه غنی سازی بیست درصدی اورانیوم را به ما بدهند.) اما آنها این کار را نکردند و برای تحویل آن شرط سیاسی گذاشتند. ما ناگزیر شدیم سرمایه گذاری کنیم و اورانیوم بیست درصدی را خودمان تولید کنیم. این حق ماست . اگر کسانی می خواهند که ما این حق را کنار بگذاریم، قبل از هر کاری می بایست دلیل این خواسته را مطرح کنند و در درجه دوم در ازای این خواسته چه چیزی به ملت ایران خواهند داد؟
خبرنگار این شبکه سئوال کرد: اگر غربی ها بگویند این اورانیوم که شما می گویید به آن نیاز دارید را در عوض این خواسته  در اختیار شما قرار خواهند داد، مسئله قابل قبول خواهد بود؟. شما قبلا به این مسئله اشاره کرده بودید؟.
رئیس جمهور ایران افزود: ما تاکنون چنین پیشنهادی دریافت نکرده ایم. ارائه چنین پیشنهادی کمک زیادی خواهد کرد و نشان می دهد اعتماد وجود دارد. ما برای تولید اورانیوم بیست درصدی اصراری نداشتیم. اما چون این اورانیوم را در اختیار ما قرار ندادند ، ما خودمان آن را تولید کردیم. ضمن این که بر خلاف تبلیغات دروغین، تولید اورانیوم بیست درصدی، حرکتی برای ساخت بمب نیست. هیچ ارتباطی میان این دو وجود ندارد.
خبرنگار فرانس۲۴پرسید: شما می دانید که این ، غربی ها را مشکوک کرده است.
احمدی نژاد افزود: چرا چنین اقدامی می بایست موجب تردید شود؟ ما باید به غربی هایی که بمب اتمی در اختیار دارند، می بایست اعتماد کنیم؟ آیا ما باید به آنهایی که اورانیوم با غلظت نود و نه درصد تولید می کنند، اعتماد کنیم؟ بمب اتمی خطرناک تر است یا اورانیوم بیست درصدی؟ آنها بمب اتم در اختیار دارند. ما اعتراض نمی کنیم. این در حالی است که ما در کل با بمب اتمی مخالفیم. اجازه بدهید به گونه دیگری پاسخ سوال شما را بدهم. به نظر من می بایست به گونه دیگری با ملت ایران برخورد کنند. ادبیاتی که در این زمینه بکار گرفته می شود، مناسب نیست. فراموش نکنید که ایران کشور با قدمتی است. روشی که آنها با ایران برخورد می کنند، توهین به ملت است. تمامی جنایتهای چهارصد سال گذشته (مترجم به اشتباه صد سال اخیر ترجمه کرده است) را آنها انجام داده اند. ایران هرگز به کشوری حمله نکرده است. آنها به سایر کشورها تجاوز کرده اند و تمامی جنگها را آنها به راه انداخته اند. این ما هستیم که می بایست شکایت داشته باشیم. روش آنها در صحبت کردن با مردم ایران توهین آمیز است. ما هم می خواهیم از حق خود استفاده کنیم و نه بیشتر. آنها مردم ایران را تهدید می کنند.
خبرنگار گفت: وقتی می گویید «تهدید» از اسراییل صحبت می کنید؟ اسراییل ، ایران را در صورت نزدیک شدن به سلاح هسته ای به حمله نظامی تهدید کرده است. به نظر شما آیا اسراییل آماده حمله به ایران است؟
احمدی نژاد افزود: در رابطه با صحبتهای صهیونیستها در این خصوص، من به نظام موجود بین الملل اشاره می کنم. (نظام موجود بین الملل از سوی مترجم سازمان ملل ترجمه شده است) اگر ما در مورد اسراییل چنین حرف هایی می زدیم، واکنش کشورهای غربی چه بود؟ آیا حقوق بنیادین گزینشی است؟ آیا امکان اداره جهان با این روش وجود دارد؟ آیا ریشه مشکلات جهان این نوع برخورد نیست؟ ایران کشور بزرگی است. ملت ایران قدمتی هفت هزار ساله دارد. کشور و دولت ایران جعلی نیست. ایران روی نقشه مونتاژ نشده است.
خبرنگار در ادامه پرسید: پاسخ ایران به حمله احتمالی اسراییل چه خواهد بود؟ به نظر می رسد که اسراییلی ها بر این باورند که ایران قادر نیست آسیب چندانی به آن ها وارد کند.
احمدی ن‍ژاد افزود: من می خواهم مسایل را ریشه ای بحث کنم. قدرت ایران مشخص است. ایران تاریخ دارد. قدرت های بزرگ در برابر ایران زمین خورده اند. صهیونیستها که به حساب نمی آیند.  ملت ایران همیشه دشمنانش را پشیمان کرده است. صدام که تحت حمایت غربی ها قرار داشت، به حدی از قدرت خود مطمئن بود که کنفرانس خبری خود را قطع و خاطرنشان کرد مابقی کنفرانس در تهران برگزار خواهد شد. اکنون صدام کجاست؟ ایران کجاست؟ این مسایل جایی برای بحث ندارد. (مترجم همزمان این جمله را اضافه کرد: جهانیان می دانند چه اتفاقاتی افتاده است.) من می خواهم سئوال شما را به نظام بین الملل مرتبط کنم تا مسایل را به طور ریشه ای حل کنیم. چرا حیثیت ملت های غربی می بایست قربانی خواست صهیونیستها شود؟ (مترجم صهیونیستها را اسرائیل ترجمه کرد) چرا وقتی آنها تهدید می کنند ، تحریم نمی شوند؟ این خیلی بد است.
خبرنگار گفت: آنها این کار را قبلا کرده اند. به همین دلیل است که اکنون مذاکراتی وجود دارد. اسراییل در ابتدا قصد جلوگیری از برگزاری مذاکرات را داشت.
احمدی ن‍ژاد گفت: نه ، مذاکرات برای اینکه صهیونیستها به ما حمله  نکنند، برگزار نمی شود. به این ترتیب مشکل جهان، مسئله هسته ای ما نیست. مشکل این است که آنها می خواهند به ما حمله کنند و غربی ها مخالف هستند. آیا مسئله این است؟ پس مشکل رژیم صهیونیستی است، نه ایران. اگر او حمله نکند، مشکلی نخواهد بود. ما می توانیم با هم همکاری کنیم. نه به خاطر اینکه ما از تهدید او (اسرائیل) می ترسیم. ملت ایران شناخته شده است. آن ها می دانند چه باید بکنند. اما دنیا را نمی توان این طور اداره کرد. به نظر من روش بدی برای اداره دنیاست. من از شما سوالی می پرسم؛ چرا پول مردم فرانسه و اروپا صرف کمک به صهیونیست ها می شود تا آن ها به ایران حمله کنند؟ (رئیس جمهور از واژه تهدید استفاده کرد) چرا؟ منطق آن را به من بگویید. مردم فرانسه چه نوع مشکلی با مردم ایران دارند؟
خبرنگار گفت: اگر کشورهای عرب و فلسطینی ها ، اسراییل را به رسمیت بشناسند، شما هم این کار را خواهید کرد؟
احمدی نژاد افزود: اجازه بدهید صحبتم را تمام کنم. میان ملتهای ایران و فرانسه چه مشکلی وجود دارد؟ اگر دولت فرانسه برای رفع نیازهای مردم این کشور کار می کند، نباید با ما مشکلی داشته باشد. ایران و فرانسه با هم مشکلی ندارند. کجا ما به زیان منافع یکدیگر عمل کرده ایم. آیا ما به حقوق مردم فرانسه تجاوز کرده ایم؟ چرا ملت فرانسه باید علیه ما باشد؟ (رئیس جمهور گفت: …. دولت های فرانسه) به چه دلیل؟
خبرنگار اضافه کرد: اجازه بدهید به سوالم بازگردم.  اگر کشورهای عرب و فلسطینی ها ، اسراییل را به رسمیت بشناسند، شما هم این کار را خواهید کرد؟
احمدی نژاد افزود: مردم فلسطین تنها کسانی هستند که حق دارند درباره سرنوشت خودشان تصمیم گیری کنند.
خبرنگار گفت: به نظر شما با به قدرت رسیدن فرانسوا اولاند بجای نیکلا سارکوزی در فرانسه، صفحه جدید باز خواهد شد؟ می دانیم که مواضع سارکوزی بویژه در مورد مسئله هسته ای تغییر ناپذیر بود. به نظر شما فصل جدیدی باز خواهد شد؟
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: به نظر ما اصلی ترین مسئولیت یک دولت باید پرداختن به نیازهای مردم باشد. ما در عرصه بین الملل تابع عدالت و برابری هستیم. بهتر است به جای جنگ و تلاش برای حمله، در فکر دوستی باشیم. به نظر ما فرانسه درعرصه بین الملل قادر است کارهای مفیدی  انجام بدهد، به شرط آنکه به طور مستقل و با توجه به منافع مردم این کشور موضعگیری کند. در مورد مسایل خاورمیانه باید از مردم فرانسه نظر خواهی شود. دولت فرانسه باید از مردم فرانسه سوال کند که نظر شما در باره حضور نیروهای فرانسوی در افغانستان چیست؟ باید از مردم فرانسه سوال کند که نظر شما در باره همکاری با ایران چیست؟ و سپس به دلخواه مردم فرانسه عمل کند.
خبرنگار گفت: به نظر شما دولت جدید مواضع خود (درقبال ایران) را تغییر خواهد داد؟
احمدی نژاد افزود: ما برای انجام هر کاری به منظور ایجاد برابری در جهان آماده ایم. ما از هر تغییر مثبت و هر قدم مثبتی استقبال می کنیم. ما با هیچکس دشمنی نداریم. ما در جستجوی دوستی هستیم .
خبرنگار گفت: در روزهای اخیر شاهد قتل عام حوله در سوریه بودیم. سازمان ملل از کشته شدن صد و هشت نفر که چهل و نه نفرشان کودک و سی و چهار نفرشان زن بودند، سخن به میان آورده است.  شاید شما عکس های این کودکان که بعضا با شلیک گلوله به سرشان کشته شده اند را دیده باشید. به گفته سازمان ملل عده ای از این افراد اعدام شده اند و شاهدان عینی این جنایات را به شبه نظامیان طرفدار دولت نسبت داده اند. این قتل عام را چطور ارزیابی می کنید و به نظر شما مسئول این جنایت کیست؟
احمدی نژاد افزود: ما به شدت از این حوادث متاسفیم. از دو سال پیش مردم منطقه تحت فشار هستند. آزادی و داشتن انتخابات آزاد حق همه ملت هاست. استثنایی وجود ندارد. از نظر ما همه مردم سوریه حقوقی دارند. ما تفاوتی بین مردم سوریه قایل نیستیم. ما همه ملتها را دوست داریم. مرگ هر انسانی بدون آنکه به چگونگی مرگ وی توجه کنیم، یک فاجعه است. ما نسبت به این مسئله حساس هستیم. به نظر ما هر کسی با هر انگیزه و هدفی مرتکب این جنایت شده است، محکوم است. من فکر می کنم (رئیس جمهور: ..امیدوارم) کمیته هایی که مسئول تحقیق در این باره هستند بتوانند حقیقت را روشن کنند. برای این که اخبار ضد و نقیضی در این باره پخش می شود و افراد متقابلا یکدیگر را متهم می کنند. امیدوارم کسانی که مسئول تحقیق در این خصوص هستند، بتوانند عاملان این جنایت را معرفی کنند تا  مجازات شوند. اما ما مشکلات زیادی در منطقه داریم و اصلی ترین آن ها این است که برخی کشورها برای  دست درازی به این منطقه در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می کنند.
خبرنگار گفت: آیا شما هم مثل دولت بشار اسد بر این باورید که تروریستهای خارجی عامل این جنایت هستند یا این که مثل غربی ها و ظاهرا سازمان ملل معتقدید که حکومت و بشار اسد مسئول قتل عام مردم این کشور هستند؟
احمدی نژاد افزود: من در این باره قضاوتی ندارم. این کمیته های مسئول تحقیق هستند که باید در این باره اظهار نظر کنند. اما از نظر من باورکردنی نیست که دولتی بتواند مردم کشورش را به قتل برساند. این کار برای هیچ کشور و دولتی موفقیتی به دنبال ندارد. چرا این دولت باید مردم خودش را بکشد؟ بویژه آن که این قتل عام امتیازی منفی است و هیچ موفقیتی محسوب نمی شود. به نظر من حقیقت باید روشن شود و هر کس که آن را مرتکب شده است باید محکوم شود.
خبرنگار پرسید: حتی اگر آن یک نفر بشار اسد باشد؟
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: من کسی را استثنا نکردم. اما دولتهای غربی نباید از این حوادث به نفع خودشان بهره برداری کنند. ما می دانیم که برخی از غربی ها با آقای بشار اسد مخالفند و از یک سال پیش تاکنون شاهدیم که آشکارا علیه بشار اسد وارد عمل شده اند. از این رو ما نمی توانیم به این افراد اعتماد کنیم. چون هدف آنها ساقط کردن دولت بشار اسد است.
خبرنگار گفت: ایران سقوط بن علی در تونس، سقوط مبارک در مصر ، سقوط قذافی در لیبی و سقوط عبدالله صالح در یمن را تبریک گفت. به رغم آنکه خیلی ها بشار اسد را مسئول حوادث سوریه می دانند، چرا ایران بشار اسد را بهتر از سایرین می داند و به حمایت از وی ادامه می دهد؟
احمدی ن‍ژاد در پاسخ گفت: من نظر خود را درباره دیدگاه های غرب گفته ام. ما نباید حساس باشیم. (رئیس جمهور: ما در موضع گیری های مان دچار احساسات نمی شویم) ما کاملا طرفدار حقوق اساسی مردم مصر هستیم (مترجم همزمان حقوق اساسی را حقوق مردم در قانون اساسی ترجمه کرد). ما معتقد به اصلاح قانون اساسی و اصلاح ملی سوریه (رئیس جمهور: اصلاحات اساسی) هستیم و قوانین می بایست مورد احترام قرار بگیرد. (رئیس جمهور:بایدآرا مردم حاکم باشد. به نظر ما ملت بدون هیچ گونه دخالت خارجی می بایست به این اصلاحات مبادرت کنند. متاسفانه ما شاهد دخالت خارجی هستیم.
خبرنگار گفت: دخالت خارجی از جانب چه کسانی؟ کدام کشورها؟
احمدی ن‍ژاد پاسخ داد: دولتهای غربی به روشنی دیدگاه های خود را ابراز کرده اند. من فکر نمی کنم سیر جریان سلاح به سوریه از چشم کسی پنهان باشد. برخی دولتهای منطقه نیز اعلام کرده اند به سوریه سلاح تحویل داده اند. آنها گفته اند که ما به سوریه سلاح می دهیم، ما می خواهیم دولت سوریه را ساقط کنیم. این حق مردم سوریه است.
خبرنگار اضافه کرد: منظور شما از کشورهای منطقه عربستان سعودی و قطر است؟
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: شما خودتان پاسخ های این سئوال را می دانید. من نمی خواهم مستقیما به نام شخص خاصی اشاره کنم. اما کشورهای منطقه نیز دخالت می کنند. این دخالتها کمکی نکرده است.
خبرنگار گفت: آیا شما به بشار اسد سلاح نمی دهید؟
احمدی نژاد افزود: هرگز. ما روابطی عادی و در چارچوب قانون داریم. ما مدافع حقوق ملت ها هستیم. از نگاه ما ملت ها مهمند . حتی در  اروپا که برخی دولت ها علیه ما هستند، ما هرگز علیه ملت های این کشورها اقدامی نکرده ایم. ما با ملت ها کاری نداریم، ما دوست ملت ها ، همه ملت ها بدون استثنا هستیم.
خبرنگار فرانس ۲۴ گفت: طرح های جدید تحریم اقتصادی از ابتدای ماه ژوئیه اعمال خواهند شد. به نظر شما آیا ایران از این تحریم ها در رنج است؟
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: سراسر جهان با مشکلاتی دست به گریبان هستند. آیا در فرانسه مشکل اقتصادی وجود ندارد؟ شما فکر می کنید که مردم (فرانسه) مشکلی ندارند؟ در آمریکا مشکلی وجود ندارد؟
خبرنگار گفت: اما این کشورها تحریم نشده اند.
احمدی نژاد افزود: مشکلات به آینده مربوط هستند. اگر ما به ریشه این مشکلات حمله نکنیم. (رئیس جمهور: این کشورها هنوز تحریم  نشده اند، مشکل دارند. اگر تحریم می شد چه می شد؟) من می خواهم ریشه ای مسایل را بررسی کنم که تحریم نشانه ای از آن ریشه است. من فکر می کنم این نظام حاکم بر جهان نمی تواند سعادت ملتها را تامین کند. همه شکست خورده است. آیا ملت فرانسه (رئیس جمهور: دولت فرانسه) می تواند نیازهای ملت فرانسه را تامین کند؟ نه . در ایران، فرانسه، انگلیس، آمریکا و همه جا مردم با مشکل مواجهند. سئوال من این است با اجرای تصمیمات جهانی این مشکلات حل خواهند شد؟ امنیت برقرار خواهد شد؟ حقوق بشر حاکم خواهد شد؟ من قاطعانه می گویم نه. ریشه مشکلات مدیریت است. مدافعان حقوق بشر باید این مشکلات را هدف حملات خود قرار بدهند. اگر این مشکل برطرف شود، مابقی مشکلات حل خواهند شد. این نوع مدیریت زمینه ساز اختلاف بین ملتهاست. آیا امروز ملت ها  نباید با هم مشکلی داشته باشند؟ (رئیس جمهور: ملتها با هم چه مشکلی دارند؟) من همه ملتهای جهان را دوست دارم. من از وجود مشکلات  اقتصادی در جهان غمگین هستم. من دوست دارم کمک کنم. این مدیریت جهانی مانع کمک ما می شود. اگر این مشکل را حل کنیم، به جای درگیری، ملت ها با یکدیگر دوست خواهند شد. ما مشکلات همه را حل خواهیم کرد. (رئیس جمهور: مشکلات همه حل خواهند شد.)
خبرنگار پرسید: من شنیده ام که شما گفته اید قصد حضور در بازیهای المپیک لندن را دارید. آیا شما چنین قصدی دارید و برای سفر به انگلیس درخواستی به دولت انگلیس مطرح کرده اید؟
احمدی نژاد افزود: من هنوز (در این باره تصمیمی نگرفته ام.) اما من طرفدار ورزش هستم و ورزش را دوست دارم و من فکر می کنم بازیهای المپیک زمینه ای است که می تواند بین ملتها دوستی ایجاد کند. اما بخوبی از این امکان استفاده نمی شود.
خبرنگار افزود: دومین دور ریاست جمهوری شما سال آینده به پایان خواهد رسید. (پس از آن) چه خواهید کرد؟
احمدی نژاد گفت: به نظر شما چه کاری خوبه؟ به نظر شما می توانم یک خبرنگار باشم؟ من در دانشگاه کار می کنم. من در دانشگاه علمی کار می کنم. (رئیس جمهور: من هیئت علمی دانشگاه هستم.)  البته اکنون نیز به این فعالیتها ادامه می دهم. اما خیلی محدود. من تمایل دارم مجددا به شغل قبلی ام بازگردم و البته اگر بتوانم برای صلح و دوستی در جهان و کمک به مردم جهان تلاش خواهم کرد.
خبرنگار گفت: در عرصه سیاسی؟
احمدی نژاد افزود: من سیاست به معنای رایج در جهان را دوست ندارم. به نظر من سیاست می بایست با دوستی و احترام و صداقت همراه باشد. اکنون که من با شما صحبت می کنم، باید به شما احترام بگذارم، شما را دوست داشته باشم، مشکلات شما را مشکلات خودم بدانم. در غیر این صورت هیچ مشکلی حل نخواهد شد. من باید صادقانه با شما صحبت کنم. ما باید فردای دنیا را با هم بسازیم. آرزوی ما باید مورد توجه قرار بگیرد و ما می بایست با هم این آرزوها را محقق کنیم. هیچکس نباید خواسته های خود را به دیگران تحمیل کند. ما باید به هم احترام بگذاریم، ما باید با هم فکر کنیم و برای ساختن دنیای بهتر با هم تعامل کنیم و تحقق این خواسته با هماهنگی ممکن خواهد شد و آن روز فرا خواهد رسید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۱۱۰۲۲۳۴۴۸۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.