احمدی‌نژاد: انتظار داریم در اجلاس مکه کینه‌ورزی‌ها کاهش یابد/نایب الزیاره همه ملت ایران خواهم بود/ چهار وزیر، مشایی، بقایی و ثمره هاشمی همراهان رئیس جمهور در سفر مکه

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/images/position1/2010/7/img634046395004687500.jpg

/Images/News/Larg_Pic/11-2-1391/IMAGE634713840030312977.jpg احمدی نژاد

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی‌نژاد صبح امروز پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران رییس‌جمهور درباره سفر خود به عربستان گفت:‌ این سفر با دعوت رسمی برگزار می‌شود و طی این سفر در اجلاس اضطراری سران کنفرانس کشورهای اسلامی شرکت خواهیم کرد و همچنین سفری به مکه مکرمه خواهیم داشت و خانه خدا را زیارت خواهیم کرد.
وی اظهار کرد:‌ سازمان کنفرانس اسلامی برای دفاع از ملت فلسطین تشکیل شده و شرایط امروز هم خطیر است و تحولات گسترده‌ای در حال وقوع است و جریانات مختلف و گروه‌های متعدد در این تحولات دخالت دارند.
احمدی نژاد با بیان اینکه “وضعیت امروز کمی پیچیده است”، افزود: از سوی دیگر دشمنان هم با تمام توان مشغول هستند و بخش قابل توجهی از انرژی دولت‌ها و گروه‌های مسلمان صرف درگیری‌های داخلی و ضربه زدن به یکدیگر می‌شود. شاید خوب باشد که در این زمینه کشورهای مسلمان با هم مشورت کنند اما در دعوتنامه‌ای که ارسال شده، گفت‌وگو درباره مسائل مهم جهان اسلام مطرح شده و انتظار ما هم این است که از این زاویه مسائل بررسی شود و اجلاس همدلی بیشتر را دنبال کند و کینه‌ورزی‌ها کاهش یابد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه “در این اجلاس دیدگاه‌های ملت‌ها بیان خواهد شد”، تاکید کرد: این اجلاس برای ما هم فرصتی است که نگاه ملتمان به روشنی تبیین شود و برای همگرایی و صیانت از منافع و موجودیت ملت‌های اسلامی تلاش شود.
احمدی‌نژاد همچنین یادآور شد: در کنار این نشست، ملاقات‌های گوناگونی با روسای مختلف سایر کشورها خواهیم داشت و روابط دوجانبه را دنبال خواهیم کرد و امیدوارم خدای متعال دل‌های شرکت‌کنندگان در این اجلاس را به سمت تصمیمات درست هدایت کند. ملت‌های مسلمان چشم‌انتظار تصمیمات این اجلاس هستند و دشمنان هم تلاش می‌کنند اهداف اجلاس را به سمت منافع خود منحرف کنند. این یک آزمون تاریخی است تا ببینیم چگونه حیثیت ملت‌های مسلمان و حقوق اساسی آنها را صیانت کنیم.
سیدمجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهوری ، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهوری، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهوری، احمدی ن‍‍ژاد را در این سفر همراهی می کنند.
در مراسم بدرقه احمدی‌نژاد، رحیمی ـ معاون اول رییس‌جمهور، علی‌اکبر ولایتی ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری و تعدادی از مقامات دولتی از جمله سعید مرتضوی ـ رییس سازمان تامین اجتماعی حضور داشتند.

/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.