احمدی‌نژاد: بدون عمو پورنگ و امیرمحمد نمی‌توان زندگی کرد / در مباحث تاریخی برای هزار سال خوراک تلویزیونی داریم

مراسم افتتاح دو شبکه تلویزیونی ورزش و پویا صبح روز چهارشنبه با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، سید‌عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، اعضای هیئت دولت و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران در حاشیه جلسه هیئت دولت برگزار شد.
 

احمدی‌نژاد در این مراسم طی سخنانی گفت: «وقتی انسان بزرگ‌تر می‌شود نیاز بیشتری به ارتباط پیدا می‌کند و رسانه بخشی از ارتباطات و زندگی انسان را تأمین می‌کند.»

وی ادامه داد: «من به اوقات فراغت اعتقاد ندارم و هر ساعتی که کودک پای تلویزیون است، ساعت پویایی و کمال است. انسان به استراحت، تفریح، یادگیری، ارتباط با دیگران و … نیاز دارد و امروز رسانه به خوبی می‌تواند بخش مهمی از این نیاز را برطرف ‌کند. خوشحالم که امروز ۱۷ شبکه فعال است و این شبکه‌ها بخشی از نیاز اجتماعی را فراهم می‌کند.»

وی با اشاره به دو شبکه ورزش و پویا اظهار داشت: «این دو شبکه بسیار مهم هستند و من خودم بعضی از پویانمایی‌ها را دیده‌ام؛ هم ایرانی و هم غیر ایرانی، داستان آرش، فرمانروایان مقدس و حضرت سلیمان را دیده‌ام و یک ساعت نیز میخ‌کوب آن بوده‌ام. یکی دیگر از پویانمایی‌هایی که از شبکه پویا دیدم داستانی از آمریکای جنوبی بود و نقش اول آن را یک اسب ایفا می‌کرد.»

رئیس‌جمهور ‌ادامه داد: «داستان این انیمیشن، داستان انقلاب مردم آمریکای لاتین علیه استعمار‌گران بود و تمام سختی‌ها و آرزوهای مردم این سرزمین را به خوبی به تصویب کشیده بود. درباره ورزش هم فکر می‌کنم اگر حکومت جهانی تشکیل شود یکی از برنامه‌های اصلی برنامه ورزش خواهد بود، چه ورزش کردن و چه تماشای ورزش صحنه‌ای از همبستگی، رقابت و هیجان است و اندیشه‌ها را فعال می‌کند.»

بدون عمو پورنگ و امیرمحمد نمی‌توان زندگی کرد  
احمدی‌نژاد عنوان داشت: «امروز بدون ورزش نمی‌توان زندگی کرد، همان‌طور که نمی‌توان بدون عمو پورنگ، امیرمحمد و آقای روشن‌پژوه زندگی کرد. ما به لحاظ ذخیره فرهنگی بسیار غنی هستیم. اگر یک شبکه بخواهد مباحث تاریخی ما را طرح کند و برای کودک و بزرگسال سازندگی داشته باشد برای هزار سال خوراک داریم. مانند امثال و حکم و داستان‌های مولوی که هر کدام به شکل‌های مختلف قابل ساخت است.»

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «تأکید می‌کنم که افتتاح شبکه پویا پایان مأموریت ما نیست، بلکه آغاز راه است و جا دارد شبکه‌ای ویژه ‌کودکان راه‌اندازی شود و افرادی نظیر آقای قناد، خاله نرگس، عموپورنگ و … در آن ایفای برنامه کنند. چون انسان تنوع‌طلب و زیاده‌خواه است که البته این‌ها بد نیستند و عوامل رشد انسان هستند.»

وی ادامه داد: «ما هنوز شبکه علمی نداریم یا شبکه خلاقیت، شبکه تاریخ، شبکه کارگر، شبکه سلامت، شبکه میراث فرهنگی، شبکه ایران‌شناسی یا یک شبکه‌ای که فقط زیبایی‌ها و عظمت ایران را معرفی کند. چنین شبکه‌ای برنامه بسیاری خواهد داشت یا مثلا عرصه خانواده که برنامه‌سازی در آن توقف و پایان ندارد.»
 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسانه نقطه پایان و محدودیت ندارد، گفت: «هر روز یک افتتاح جدید است، امیدوارم این ۸ تایی‌هایی که راه‌ می‌‌اندازیم به صد‌تا برسد و آنقدر تنوع باشد که همه علائق و سلایق و سن‌ها می‌توانند پاسخ خود را در این شبکه‌ها دریافت کنند. من یادم هست زمانی که شهردار بودم، پیشنهاد راه‌اندازی شبکه کابلی را دادیم تا مردم هر چه می‌خواهند سفارش بدهند. من دوست دارم این مسابقه را ببینم و شبکه‌های مختلفی نظیر شبکه تئاتر داشته باشیم.»

احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش خطاب به ضرغامی گفت: «اول دوره ریاست ‌شما در صدا و سیما این شبکه‌ها ۷ تا و الان ۱۸ تا است. کشور ما سرشار از نیروی انسانی توانمند است و دانشگاه‌های ما ادبا و هنرمندان خوبی تربیت می‌کنند. مثلا اگر در شبکه ادب و ادبا فقط بخواهیم اشعار شاعرها بخوانیم چند سال طول می‌کشد، من از آقای ضرغامی به خاطر نگاه خوبی که دارد تشکر می‌کنم و امیدوارم به سرعت به نقطه‌ای برسیم که رسانه ملی همه نقاط زیبایی‌شناسی را به خوبی شناسایی و درباره آن‌ها برنامه تولید کند و این برنامه‌ها به تمام دنیا عرضه شوند.»

وی گفت: «کار با کودک سخت‌تر از بزرگسالان است، ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد و امروز هنرمندان فراوانی داریم، ضمن اینکه رسانه ملی نیز یک ظرف ملی است که باید تمام سلایق و علایق خوب مردم را پوشش بدهد.»

آمادگی افتتاح دو شبکه در هر ماه
احمدی‌نژاد گفت: «شبکه ورزش زمان خوبی راه‌اندازی شد و ما در آستانه المپیک هستیم و می‌توانیم هنرمایی ورزشکاران‌مان در عرصه ورزش را در این شبکه دنبال کنیم، ضمن اینکه ما آمادگی داریم هر ماه دو شبکه افتتاح کنیم.»
 

۵۸۵۸۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.