احمدی‌نژاد: کنفوسیوس و پیامبر خاتم (ص) انسان‌ها را به مهرورزی و توحید دعوت کرده‌اند

محمود احمدی نژاد همه مشکلات جامعه بشری در طول تاریخ را ناشی از عدم استقرار علم، دانایی و عدالت در زندگی انسان ها دانست و اظهارداشت: استقرار این عوامل و ارزش ها در زندگی بشر وابسته به اراده ملت ها است که با ساخته شدن انسان ها و خواست ملت ها و استقرار حاکمان دانا، صالح و عاشق مردم و نظامات عادلانه که آرزوهای تاریخی بشر برای تحقق جامعه سعادتمند و رسیدن به کمال برآورده می شود.

رییس جمهور با بیان اینکه اساس نظم فعلی موجود در جهان برای پایه تبعیض ، بی عدالتی ، فقر ، جهل و عقب ماندگی ملت ها استوار شده ، افزود: این در حالیست که خداوند وعده داده آینده جهان در اختیار حاکمیت ملت ها ، عدالت و دانایی خواهد بود.

وی تاکید کرد: همه ما باید آماده باشیم و تلاش کنیم تا با مطالبه عدالت و مهرورزی زمینه استقرار آن زندگی زیبا و وعده داده شده را فراهم کنیم.

اهم سخنان رییس جمهور در ادامه به نقل از ایرنا می آید:

  • مصلحان بشری از جمله کنفوسیوس و پیامبران الهی به ویژه پیامبر خاتم (ص) که بزرگترین هدیه خداوند به بشریت است ، همگی انسان ها را به دانایی ، پاکی ، عدالت ، مهرورزی و توحید دعوت کرده اند و این رمز حقیقی انسان و راز جاودانگی اوست.
  • همه انسان ها از هر قوم و نژادی مهم و محترم هستند. انسان ها باید در زمین در کمال پاکی ، صلح، وفاداری ، کرامت ، رفاه و سلامت زندگی کرده تا طعم شیرین سعادت انسان بودن را به صورت تمام و کمال درک کند.
  • انسان می تواند و باید در زمین زندگی سرشار از خوبی و زیبایی برقرار و خود برای زندگی سعادتمند ابدی آماده کند. خداوند همه امکانات لازم برای تحقق این منظور را در وجود انسان و در عالم قرار داده است.
  • آیا زندگی سعادتمندی که خداوند برای انسان مقرر کرده محقق شده یا خیر؟ آنچه تا به امروز بر انسان گذشته در شان او و مطابق خواست فکری او نبوده و در طول تاریخ انسان های زیادی را نمی توان یافت که از وضع موجود خود رضایت داشته و احساس سعادت و کمال کنند و به قله های انسانیت رسیده باشند.
  • بسیاری از مردم فرصت اندیشیدن به خود و فکر به ظرفیت و استعدادهای خدادادی را نمی یابند و آنچه تا به امروز در زندگی بشر غالب بوده تبعیض ، تحقیر، فقر ، کشتار ، سلطه گری ، چپاول و له کردن حقیقت انسان ها بوده است.
  • واضح است که جامعه انسانی باید به جایی برسد که احاد مردم در آن فرصت پرداختن به استعدادهای شگرف و کمال خود را بیابند و در تعامل سازنده با دیگران ، حیات برتر انسانی و سعادت را تجربه کنند.
  • عدالت دومین عامل استقرار و برپایی جامعه سعادتمنداست و عامل توزیع مناسب فرصت ها و فراهم آوردن زمینه ها برای رشد احاد مردم است.
  • امروز فقر موجود در دنیا ناشی از نظامات تبعیض آلود سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان است. دولت آمریکا براساس توافقنامه بین المللی متعهد شده بود در ازای انتشار هر ۳۵ دلار یک انس طلا ذخیره کند ، اما به صورت یک جانبه از سال ۱۹۷۳ این توافق را نقض کرده و تا امروز رقمی بیش از ۳۲ هزار میلیارد دلار دارایی کاغذی و بدون پشتوانه منتشر کرده است.
  • این به معنای برداشت ۳۲ هزار میلیارد دلار از دارایی و ثروت ملت ها بدون تولید کالا و یا ارائه خدماتی است که ریشه فقر بسیاری از ملت ها را در همین عامل باید جستجو کرد.
  • متاسفانه آمریکا برای تداوم سلطه خود بر جهان دائم کینه و دشمنی به جای محبت و دوستی ترویج می کند و این اندیشه که مبتنی بر تنازع برای بقا است نقطه مقابل حقیقت انسان و سعادت اوست.
  • سرزمین فلسطین با یک بهانه مشکوک که هیچ ارتباطی با مردم آن ندارد و نیز برای زمینه سازی سلطه، اشغال شده و جنایت گسترده ای در آنجا روا داشته می شود که به واسطه آن مردم از حقوق اولیه خود محروم می گردند. این اقدام ها را حاصل دل های پر از کینه صهیونیست ها و نظام ناعادلانه حاکم بر جهان است.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.