احمدی نژاد فردا به مکه می رود/ تقاضای مقامات کشورها برای دیدار با رئیس جمهور

محمدرضا فرقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور عربستان برای شرکت در اجلاس فوق العاده کشورهای اسلامی گفت: در پی دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس کشورهای اسلامی دکتر محمود احمدی نژاد فردا عازم مکه خواهد شد.

مدیرکل امور بین الملل دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رئیس جمهور با همراهی یک هیئت سیاسی عازم مکه عربستان خواهد شد، گفت: این اجلاس به مدت دو روز در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مرداد مطابق با ۲۶ و ۲۷ ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

فرقانی با اشاره به هیئت همراه رئیس جمهور در سفر به عربستان گفت: علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه هم اکنون در عربستان برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی که فردا برگزار می شود حضور دارد و مجتبی هاشمی ثمره دستیار ارشد رئیس جمهور نیز احمدی نژاد را در سفر فردا همراهی می کند.

وی با بیان اینکه روسای برخی کشورهای اسلامی از رئیس جمهور تقاضای دیدار کرده اند، گفت: هم اکنون در حال تنظیم دیدار های رئیس جمهور در سفر به عربستان هستیم و تاکنون دیداری قطعی نشده است.

 

مدیرکل امور بین الملل دفتر رئیس جمهور تحولات سوریه، موضوعات مهم جهان اسلام و جلوگیری از تفرقه در میان مسلمانان را از مهمترین محورهای نشست اضطراری کشورهای اسلامی ذکر کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.