احمدی نژاد وارد کشور آفریقایی بنین شد؛ مشایی و بقایی همراه رئیس جمهور

نخستین مرحله از سفر به سه کشور قاره سیاه؛

ایران > دولت
رییس جمهوی اسلامی ایران در اولین مرحله از سفر خود به سه کشور آفریقایی بنین، نیجر و غنا، شامگاه یکشنبه به وقت تهران، وارد پورتو نووو پایتخت بنین شد.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد بعدازظهر یکشنبه با بدرقه رسمی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری تهران را به مقصد بنین ترک کرد.

در مراسم بدرقه رسمی رییس جمهوری، مسعود زریبافان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری و محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حضور داشتند.

رییس جمهوری را در سفر به غرب آفریقا، اسفندیار رحیم مشایی مشاور رییس جمهوری و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهوری، حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهوری، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، مجید نامجو وزیر نیرو، محمدصادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و اسدالله عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراهی می کنند.

جمهوری بنین (به فرانسوی: République du Bénin)‏ کشوری است واقع در غرب آفریقا و ناحیه‌ای موسوم به ساحل غربی که به صورت نوار باریکی از خلیج بنین به سوی شمال کشیده شده‌، از شمال به کشور نیجر و از شرق به نیجریه و از جنوب به خلیج بنین، از غرب به کشور توگو و از شمال غربی به بورکینافاسو محدود است.

پایتخت آن پورتو نووو است. نام پیشین این کشور داهومی بوده ‌است. مساحت بنین ۱۱۲،۶۲۲ کیلومتر مربع و جمعیت این کشور ۷ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.