احمد شفیق و پسران مبارک ۱۴ اکتبر دادگاهی می‌شوند

aljazeera66-2.jpg

دستگاه قضایی مصر با صدور حکم زندان برای نخست‌ وزیر سابق این کشور اعلام کرد، محاکمه احمد شفیق و پسران مبارک ۱۴ اکتبر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع قضایی مصر اعلام کردند که دادگاه تجدید نظر قاهره ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) را برای آغاز محاکمه احمد شفیق، نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری مصر و علاء و جمال، پسران حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر تعیین کرد.

بنا بر اعلام مقامات قضایی مصر، احمد شفیق متهم است که به فرزندان دیکتاتور سابق مصر کمک کرده تا ۴۰ هزار متر مربع از زمین‌های تعاونی مسکن خلبان‌های مصر را به شکل غیر قانونی تصاحب کنند.

پیشتر اسامه الصعیدی، قاضی تحقیقات در خصوص پرونده شفیق دستور دستگیری و احضار وی را صادر کرده بود.

احمد شفیق از زمان پیروزی محمد مرسی، رئیس‌ جمهوری مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به امارات گریخته است.

احمد شفیق در زمان واگذاری این زمین‌ها به علاء و جمال مبارک در سال ۱۹۸۹ رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن خلبانان مصر بود.

پیشتر در ابلاغیه‌ای که عصام سلطان، از اعضای سابق پارلمان مصر ارائه داده، اعلام شده بود این زمین‌ها به مبلغی کمتر از یک دهم ارزش واقعی آن به دو پسر حسنی مبارک فروخته شده است.

از سوی دیگر، دستگاه قضایی مصر روز پنجشنبه احمد نظیف، نخست‌ وزیر سابق مصر را به سه سال حبس و پرداخت غرامت به دلیل فساد محکوم کرد.

نظیف که در اواخر ژانویه ۲۰۱۱ و با آغاز انقلاب مردمی علیه حسنی مبارک برکنار شد، به اتهام سوء استفاده از منصب خود متهم شد و دادگاه جنایی قاهره وی را به سه سال حبس و پرداخت ۵ / ۱ میلیون دلار غرامت محکوم کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.