اخبار سینمایی:جیمز کامرون بعد از آواتار، درام ˝پردازشگر˝ را کلید می‌زند۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

کارگردان ˝تایتانیک˝ و ˝آواتار˝ درصدد ساخت یک فیلم اقتباسی بر اساس رمان ˝‌پردازشگر˝ نوشته ˝تیلور استیونس˝ است.

به گزارش تفسیری سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، “جیمز کامرون” که در حال حاضر مشغول ساخت قسمت‌ دوم و سوم “آواتار” (سه‌بُعدی) برای کمپانی فاکس قرن بیستم است، “پردازشگر” را پس از اتمام این دو پروژه جلوی دوربین خواهد برد.

بنابر این گزارش تفسیری، این فیلمساز مشهور و برجسته هالیوود که iبه تازگی حق تولید این رُمان را از نویسنده آن و انتشار یافتناتی “برادوی پابلیشینگ” خریداری نموده، این پروژه را برای کمپانی “لایت‌استورم اینترتینمنت” می‌سازد.

به نوشته ورایتی، “پردازشگر” یک متخصص کامپیوتر است که توسط یک مولتی میلیاردر استخدام می‌شود تا او را برای یافتن فرزندش که توسط عده‌ای باجگیر ربوده شده کمک کند که همین مسئله پای او را iبه جریانات پیچیده‌ای باز می‌کند و…

“کامرون” مانند بسیاری از کارگردان‌های آمریکایی فعالیت خود را از کمپانی “نیو ورلد پیکچرز” که متعلق iبه کارگردان آمریکایی “راجر کورمن” بود، آغاز نمود. “کورمن” iبه سبب مشکلات فراوان که با مالکان پر قدرت استودیوها، انجمن تولیدکنندگان و انجمن پخش و توزیع فیلم در آمریکا داشت، کمپانی “نیوورلد پیکچرز” را تاسیس نموده بود و هم iبه تهیه فیلم‌های تجاری پرفروش می‌پرداخت، و هم امکان تهیه فیلم‌های هنری فیلمسازان اروپایی مثل “فرانسو تروفو”، “فدریکو فلینی” و “اینگمار برگمن” را فراهم نمود.

“جنگ فراسوی ستارگان” اولین فیلمی بود که “کامرون” در آن iبه عنوان طراح و سازنده صحنه‌ها از خود ابتکار عمل نشان داد و در iبه تصویر کشیدن فیلمنامه‌ای که “جان سی لز” با الهام از فیلم “هفت سامورایی” نوشه بود قدرت استعداد و خلاقیت خود را iبه کار گرفت. “کهکشان وحشت” و “فرار از نیویورک” فیلم‌های دیگری هسنتد که “کامرون” در برنامه‌ریزی تولید و مسئولیت جلوه‌های ویژه آنها همکاری داشت.

“ترمیناتور” یا “نابودگر” دومین فیلم “کامرون” بود که او آن را با بازی “آرنولد شوراتزنگر”، “مایکل بین”، “لیندا همیلتون” و “پل وینفیلد” ساخت. “ورطه” فیلم بعدی “جیمز کامرون” نام داشت. “ورطه” در سال۱۹۸۹میلادی با بازی “اد هریس”، “مری الیزابت” و “مایکل بین” شاخته شد.

“ترمیناتور۲” پر آوازه‌ترین فیلم کامرون تا آغاز دهه نود میلادی است. او که “ترمیناتور” را با iبها‌ای بالغ بر ۶ میلیون دلار ساخته بود، در حرکتی بلند پروازانه “ترمیناتور۲” را با iبها‌ای بالغ بر یکصد میلیون دلار ساخت. “دروغ‌های حقیقی” فیلم دیگری از “جیمز کامرون” است که او در سال ۱۹۹۴ میلادی با iبها‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار ساخت.

اما “تایتانیک” با فروش افسانه‌ای خود “کامرون” را در مقام یکی از ثروتمندترین مردان جهان قرار داد. فیلم موفق دیگر “کامرون” فیلم “آواتار” بود. این فیلم نه تنها پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۰۹ میلادی بود، بلکه پرفروش‌ترین فیلم همه تاریخ سینما نیز شد.


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.