اخبار ضد و نقیض از مرگ حسنی مبارک

رسانه‌های مختلف با انتشار خبر وخیم شدن حال دیکتاتور مصر و انتقالش به بیمارستان به شایعات مختلف درباره مرگ او دامن زدند و برخی منابع نیز اعلام کردند که شورای نظامی درحال بررسی نحوه تشییع دیکتاتور در صورت مرگش است.
به گزارش فارس،به هرحال همه منابع خبر وخیم شدن حال مبارک و انتقالش به بیمارستان نظامی “المعادی” را تایید می‌کنند.

برخی اعلام کرده‌اند که شورای نظامی مصر در حال بررسی موضوع نحوه تشییع جنازه مبارک است.

الجزیره: مبارک هنوز نمرده است

در حالی که خبرگزاری رسمی “الشرق‌الاوسط” اعلام کرده است که قلب “حسنی مبارک” دیکتاتور مخلوع مصر پس از دو بار سکته از کار افتاده و وی درگذشته است، اما پایگاه خبری “الجزیره” چند ساعت پس از انتشار اخبار ضد و نقیض در این‌باره، اعلام کرد که مبارک به کما رفته است و وضعیت وی شدیدا بحرانی است.

تلویزیون رسمی “النیل” دیشب اعلام کرد که مقامات مصری به زودی بیانیه‌ای رسمی درباره وضعیت مبارک صادر خواهند کرد.

از سوی دیگر تعدادی از طرفداران مبارک در بیمارستان نظامی واقع در منطقه “المعادی” حاضر شدند تا از وضعیت او آگاه شوند. خبرنگار الجزیره در قاهره گزارش داد که “سوزان مبارک” همسر دیکتاتور نیز وارد بیمارستان شده است.

از سوی دیگر مقامات شورای نظامی مصر رایزنی‌های خود با برخی کارشناسان حقوقی و سیاسی درباره وضعیت مبارک را آغاز کرده‌اند تا بدانند که در صورت مرگ او چگونه باید عمل کنند آیا باید با او مانند یک رئیس جمهور یا یک فرمانده نظامی یا یک زندانی ، برخورد کنند.

خبرگزاری فرانسه: مبارک به کما رفته است

یک منبع آگاه پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که مبارک ۸۴ ساله به کما رفته است و پزشکان تلاش دارند تا او را احیا کنند و در حال حاضر دستگاه تنفس مصنوعی به او وصل است.

خبرگزاری الشرق الاوسط از مرگ مغزی مبارک خبر داد

خبرگزاری رسمی الشرق الاوسط نیز اعلام کرد که در پی وخیم شدن حال مبارک در عصر دیروز وی به بیمارستان منتقل شده است اما پزشکان نتوانستند برای او کاری کنند و قلبش ایستاده است. پزشکان بارها با استفاده از دستگاه شوک تلاش کردند تا او را به زندگی بازگردانند اما وی در نهایت دچار مرگ مغزی شده است.

رویترز: مبارک هنوز زنده است

خبرگزاری “رویترز” نیز به نقل از سرتیپ “سعید عباس” عضو مجلس اعلای نیروهای مسلح خبر سکته مبارک را تایید کرد اما مرگ او را رد کرد و گفت که این خبر صحت ندارد.

دو منبع آگاه امنیتی دیگر نیز اعلام کردند که مبارک بیهوش است و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شده است اما هنوز نمرده است.

تلویزیون اسرائیل: مبارک مرد

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حسنی مبارک درگذشته است.

پایگاه خبری “الفجر”: دیکتاتور مرد

پایگاه مصری “الفجر” اعلام کرد که لحظاتی پیش، مبارک در اثر یک سکته مغزی از نوع اول درگذشته است.

منابع آگاه پزشکی اعلام کردند که با توجه به سن بالای مبارک، این سکته توانست او را از پای در آورد.

العربیه: مبارک زنده است

شبکه العربیه به نقل از اعضای خانواده و نزدیکان مبارک خبر مرگ دیکتاتور را رد اما وخیم بودن حال او را تایید کرد.

“الیوم السابع” مصر از اخبار ضد و نقیض درباره مرگ دیکتاتور خبر داد

این روزنامه مصری نوشت که اخبار ضد و نقیض درباره مرگ دیکتاتور منشر شده است به طوری که برخی شخصیت‌های نظامی معروف مرگ مبارک در بیمارستان معادی را تایید می‌کنند اما برخی دیگر آن را رد می‌کنند.

سرتیپ “ممدوح شاهین” عضو شورای نظامی مصر در گفت‌وگو با CNN خبر مرگ دیکتاتور را تکذیب کرد و بدون هیچ توضیحی درباره وضعیت او تاکید کرد که مبارک هنوز زنده است.

سرتیپ “سامح الیزل” کارشناس امنیتی مصر نیز تاکید کرد که مبارک زنده است و حالش رو به بهبود است.

اما سرتیپ “محمود خلف” مستشار نظامی مصری از مرگ مبارک خبر داد و گفت که وی از زندان “طره” به بیمارستان “معادی” منتقل شده و در آن درگذشته است.

وی در گفت‌وگو با العربیه تصریح کرد: “علاء” و “جمال” دو پسر مبارک قبل از مرگش در زندان با او همراه بود و قرار است مبارک مانند یک انسان عادی تشییع شود و از مراسم تشییع رسمی نظامی برخوردار نخواهد بود.

وی تاکید کرد که جسد مبارک در حال حاضر در طبقه سوم، بخش “د” در بیمارستان نظامی معادی قرار دارد.

سرتیپ “محمود زاهر” دیگر کارشناس نظامی مصر نیز مرگ مبارک را تایید کرد و گفت که مبارک پس از انتقال به بیمارستان دچار مرگ بالینی شده است و قلبش از تپش ایستاده و چند بار شوک برقی نیز نتوانست او را به زندگی بازگرداند.

الاهرام: مبارک دچار سکته مغزی شده است

روزنامه الاهرام مصر به نقل از منابع آگاه امنیتی اعلام کرد که حسنی مبارک پس از سکته مغزی به بیمارستان منتقل شده است و حال وی بسیار وخیم است و از مشکل شدید تنفسی رنج می‌برد و دستگاه تنفس مصنوعی به او وصل شده است.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.