اخبار فرهنگی:موسسه سهراب سپهری راه‌اندازی می‌شود۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

وزیر ارشاد خبر داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شکل‌گیری موسسه فرهنگی- هنری سهراب سپهری در کاشان برای معرفی بیشتر و iبهتر این شاعر و نقاش معاصر خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار سرویس فرهنگ و ادب هنرآنلاین، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بین اعضای بنیاد سهراب سپهری از راه‌اندازی موسسه سهراب سپهری خبر داد و افزود: هنرمندانی چون سهراب سپهری، ظرفیت‌های فرهنگی سرزمین ما می باشند که باید iبه درستی شناخته و معرفی شوند؛ از این‌رو برآن هستیم تا موسسه‌ای در کاشان تاسیس و همه آثار این شاعر و نقاش را در آن گردآوری کنیم. همچنین می‌توان این موسسه را iبه یک مرکزجامع پژوهشی تبدیل و همه کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی، که در ارتباط با سهراب iبه نگارش درآمده، را در آن جمع نمود.

وزیر ارشاد تجلیل از شاعران و ادیبان معاصر را تنها iبه سهراب سپهری محدود نکرد و افزود: بسیاری از شاعران و نویسندگان معاصر ما چون نیما و ملامحسن فیض کاشانی و محتشم کاشانی و پروین اعتصامی درخور تجلیل‌اند و وزارت ارشاد می‌کوشد تا شان و جایگاه این هنرمندان را iبه نسل جوان معرفی کند؛ چراکه این افراد می‌توانند الگوی خوبی برای نسل جوان باشند آن هم وقتی که کشورهای غربی از ابزار گوناگون iبهره می‌برند تا هنر و فرهنگ خود را که بیگانه با روحیه و فرهنگ ما ایرانی‌هاست، تبلیغ نمایند.

سیدمحمد حسینی iبه ویژگی‌های شعری سهراب سپهری اشاره و بیان نمود: سهراب، همواره مسافر بوده و در جست‌وجوی حقیقت iبه شرق و غرب مسافرت می‌کرده؛ او طبیعت را iبه خوبی در آثارش تصویر نموده و دلبسته عرفان مشرق زمین بوده است از این‌رو تجلیل از سهراب، ضروری است و سبب آشنایی بیشتر علاقه‌مندان داخلی و خارجی با این شخصیت فرهنگی معاصر می‌شود. زیرا خارجی‌ها آن‌چنان که باید و شاید، چهره‌های معاصر را نمی‌شناسند. برای مثال، سال گذشته مهامانان خارجی که iبه جشنواره رضوی آمده بودند از من سوال می‌کردند ما حافظ و مولانا و خیام را می‌شناسیم اما مگر ایران از آن وقت تاکنون، شاعر دیگری نداشته است؟!

او با اشاره iبه مسافرت خود iبه کویت گفت: در این مسافرت با متولیان فرهنگی کویت iبه نتیجه رسیدیم که ۳۰ شاعر و نویسنده معاصر را iبه آنها معرفی کنیم تا آثارشان iبه عربی ترجمه شود و با این کار امکان معرفی این افراد iبه دنیای عرب امکان‌پذیر می‌شود.

کنگره سهراب سپهری، ششم آبان ماه از سوی بنیاد سهراب سپهری در کاشان برگزار می‌شود. این بنیاد که نزدیک iبه ۱۰ سال است کار خود را آغاز نموده در جلسه امروز خود با وزیر فرهنگ خواستار تشکیل موسسه فرهنگی سهراب و پشتیبانی از این موسسه و همچنین گردآوری آثار پراکنده این شاعر و نقاش از کرمان و موزه هنرهای معاصر و بانک صنعت و معدن شد.
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.