اختراعات در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است

۱۶ام بهمن ،

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اختراعات در سال های اخیر در کشور افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ “نسرین سلطان خواه” در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی افزود: در قبل اختراعاتی داشتیم اما در سالهای اخیر رشد سریع اختراعات قابل توجه است.

وی تصریح کرد: تا سال ۸۴ شش هزار اختراع در سازمان ثبت اختراعات ثبت شد اما از سال ۸۴ تا سال ۹۰ تعداد اختراعات ثبت شده از مرز ۳۷ هزار قبل است.

سلطان خواه در ادامه به ساماندهی اختراعات در بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و گفت: این جشنواره یکی از برنامه های کمیته علمی و فنآوری ستاد دهه فجر است که برای کمک به اختراعات مخترعان برگزار می گردد.

وی افزود: محور اصلی این جشنواره اختراع و نوآوری است که این مشخصه آن را از جشنواره های دیگر متمایز می کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: ما در این جشنواره تلاش می کنیم بسترهایی را فراهم کنیم تا بتواند پاسخگوی نیازهای مخترعان باشد.

وی افزود: ویژگی دیگر این جشنواره این است که مخترعان حاضر در این جشنواره فقط مختص به مراکز علمی و دانشگاهی نیستند بلکه از میان آحاد جامعه و قشرهای مختلف از جمله دانش آموزان ، صنعتگران ، کشاورزان و کسانی که دارای خلاقیت و نوآوری در حوزه کاری خود می باشند جزء شرکت کنندگان در این جشنواره و مخاطبان می باشند.

سلطان خواه گفت: اختراع مرحله اول یک فرآیند طولانی برای تجاری سازی و کسب و کار است از جمله اقدامات معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، حمایت از شرکت های دانش بنیان است که قانون آن مصوب گردید و اختراعاتی که به مرحله تجاری سازی رسیده اند می توانند در قالب تشکل های حقوقی از این امکانات معاونت بهره مند شوند و معاونت از آنها حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.