اختراع و تولید دستگاه برش تمام خودکار CNC نسج سخت دندانی در مشهد

۳۱فروردین۱۳،

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه برش CNC یا دیسکت گرد الماسه به منظور تهیه مقاطع میله ای شکل از مواد مختلف شد .

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛این دستگاه به همت دکتر حوریه موسوی بندر آبادی  دانشیار گروه ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری محمد خالقی نوغابی  طراحی ، ساخته و در اداره اختراعات با شماره ۷۷۴۵۴ ثبت  شده و در حال حاضر در آزمایشگاه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد استفاده قرار گرفته است .

دکتر حوریه موسوی بندر آبادی اظهار داشت: ‌این دستگاه به منظور برش های دقیق نسج های سخت دندانی با دقت میلی متری و آزمونهای میکرونی طراحی و ساخته شده است.

دانشیار گروه ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نمونه مشابه این دستگاه که به صورت دستی است، در انحصار برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی است و در حال حاضر به دلیل شرایط سیاسی امکان وارد کردن این دستگاهها به کشور وجود ندارد تصریح کرد:‌دستگاه ساخته شده علاوه بر دقت برش بالا نسبت به مشابه خارجی، به دو روش خودکار و دستی  نیز قابلیت استفاده دارد.

دکتر موسوی تصریح کرد: ‌برای طراحی و ساخت این دستگاه ۱۹۰ میلیون ریال هزینه شده است که این میزان کمتر از یک دوم نمونه های مشابه خارجی  است.

رئیس مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت:‌ این دستگاه برای انجام فعالیتهای درمانی، تحقیقاتی و پژوهشی و افزایش کیفیت نتایج آزمایشگاهی ساخته شده است.

دکتر موسوی بندر آبادی این دستگاه به نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شده است، گفت: ‌در حال حاضر برخی از دانشگاههای کشور سفارش ساخت این دستگاه را ارائه داده اند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.