اختصاصی آریا/ روابط اقتصادی تهران و قاهره کلید خورد/ اعزام هیئت رسمی دولت ایران به مصر

خبرگزاری آریا- معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی از اعزام رایزن بازرگانی  و هیئت اقتصادی ایران به مصر خبر داد.
حمید صافدل   معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا با بیان خبر فوق، اظهار داشت:با توجه به اینکه ایران به دنبال بازار های جدید بخصوص در کشور های اسلامی است ، کشور مصر به عنوان یک کشور ایده آل مد نظر ماست.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت از برگزاری نشست سه جانبه اتاق های بازرگانی ایران ، ترکیه و مصر در آینده ای نزدیک در ترکیه خبر داد و تصریح کرد: در مقدمات پذیرش یک هیئت بلندپایه اقتصادی از کشور مصر هستیم.
صافدل افزود: یک هیئت اقتصادی از ایران به زودی به مصر سفر خواهد کرد و بعد از این سفر رایزن بازرگانی ایران در مصر به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا در گذشته و در رژیم سابق مصر بین ایران و مصر روابط اقتصادی بر قرار بوده یا نه ، گفت: حتی در طول سالهایی که روابط دیپلماتیک ایران ومصر در رژیم سابق  این کشور در سطح پائینی قرار داشته است ، در قاره آفریقا بالاترین میزان حجم تجارت ایران با کشور مصر صورت گرفته است.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در سه دهه گذشته  پائین ترین حجم روابط اقتصادی ایران با کشور های آفریقایی بوده به نسبت قاره های دیگر، تاکید کرد: با این وجود و با توجه به صبغه رژیم سابق مصر ، ایران با مصر به عنوان یک کشور آفریقایی بیشترین حجم معاملات تجاری را داشته است.
صافدل علت این روابط را به خاطر روابط میان بخش خصوصی دو کشور اعلام کرد وادامه داد: سابقه آن به سه دهه قبل برمی گردد ودر یک رقم حداقلی بوده حجم مبادلات تجاری میان ایران  و مصر که همین رقم حداقلی  نیز از همه کشور های آفریقایی بالاتر بوده است.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی خاطر نشان ساخت: با ابراز علاقه ای که میان بخش خصوصی دوکشور و با بنای حمایتی که دولت های دو کشور از توسعه همکاری های بخش خصوصی دارند ، به زودی شاهد مشخص شدن رقم بزرگتری از مبادلات میان ایران و مصر خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه اولویت اول ایران مبادله هیئت های بازرگانی و اقتصادی است ، اظهار داشت: بزودی یک هیئت رسمی از دولت ایران برای توسعه مناسبات و همکاریهای اقتصادی بین ایران و مصر وارد قاهره خواهند شد.
وی در پایان تاکید کرد: بعد از ورود و مذاکرات هیئت ایرانی رایزن بازرگانی و اقتصاد یایران در مصر مستقر خواهد شد.
به گزارش آریا، ایران و مصر به عنوان دو کشور تاثیر گذار منطقه خاورمیانه می خواهند با برقرای و گسترش مناسبات  و همکاری های اقتصادی میان خود ، حجم مبادلات تجاری بین تهران وقاهره را به میزان قابل قبولی برسانند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.