اختصاص ارز مبادله ای باید همسو با اقتصاد مقاومتی باشد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: اختصاص ارز مبادله ای برای واردات موز مخالف با هدف های مقاومتی است.

محمدحسین کریمی پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: واردات ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در ۶ ماهه اول سال جاری با توجه به میزان تولیدات داخلی بسیار زیاد و سنگین است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی، ادوات و تجهیزات، نهاده ها و قطعات صنعت و یدکی کشاورزی در هفت گروه دریافت ارز مبادلاتی گنجانده شده است که در این زمینه بخش کشاورزی مشکلی ندارد.

کریمی پور با بیان اینکه برخی محصولات غذایی همردیف با ارزش غذایی موز در کشور تولید زیادی دارد، تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی ضرورتی ندارد که ارز مبادله ای برای واردات موز اختصاص یابد در صورتی که می توان تولید کالاهایی مثل سیب را که از نظر تغذیه ای همانند موز هستند مورد حمایت قرار داد.

وی بیان داشت: اختصاص ارز به واردات موز مخالف با اهداف اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: اصلاح سبد واردات موادغذایی با فرهنگ سازی و تغییر الگوی مصرف با همکاری و کمک وزارت بهداشت و درمان، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، صدا و سیما، مطبوعات و دانشگاه ها میسر می شود.

کریمی پور با اشاره به اینکه صادرات میوه و سبزی و سیفی جات در غرب کشور بسیار چشمگیر شده است، افزود: کشاورزان بعد از مدت ها تولیداتشان را با قیمت مناسب به فروش می رسانند.

وی اضافه کرد: افزایش نرخ ارز حداقل در کوتاه مدت موجب نشاط بخشی به برخی قیمت های زراعت و باغبانی که وابستگی کمتری به واردات دارند، شده است اما در صورتی که نتوانیم برای برخی تولیدات کشاورزی بازارهای صادراتی را فراهم کنیم آینده تولیداتشان به خطر می افتد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.