اختصاص اعتبار، راه‌حل کنترل آلودگی کلانشهرها

۱۷م آذر ،
ممتاز نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، سالمندان و کودکان را قربانی اصلی آلودگی هوا خواند وگفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای رفع معضل آلودگی هوا نیازمند اختصاص اعتبار است به طوری‌که نبود آن اقدامات برای کنترل آلودگی هوا را با مشکل روبرو می‌سازد.

عباس قائیدرحمت در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد وضعیت بحرانی آلودگی هوای شهر تهران و تعطیلی ۲ روزه بعضی کلان‌شهرهای کشور، افزود: بدیهی است اگر این روزها تعطیل نمی‌شد، وضعیت آلودگی کلان‌شهرها به ویژه تهران در وضعیت بسیار خطرناک‌تری قرار می‌گرفت.

نماینده مردم درود وازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همیشه در روزهای زمستان، پدیده وارونگی هوا به وجود آمده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند، بنابراین ضروری است تمهیدات ویژه‌ای برای رفع معضل آلودگی هوا درنظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه هر زمانی که سلامت اشخاص به خطر افتد، ضروری است کلان‌شهرها تعطیل شود، گفت: البته برای جلوگیری از ضررهای اقتصادی ناشی از تعطیلی‌ها، بهتر است در روزهایی که هوای کشور در شرایط سالمی قرار دارد، یک ساعت به ساعات کاری مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها اضافه شود تا بتوان تعطیلی این روزها را جبران کرد.

وی، با بیان اینکه باید مدیریت صحیحی برای رفع آلودگی هوا درنظر گرفت، افزود: مسئولان در جلسات کارشناسی رفع آلودگی هوای کلان‌شهرها، باید به دنبال راهکاری باشند تا هرچه سریع‌تر این معضل را برطرف کنند.

قائیدرحمت، تاکید کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های کارشناسان برای اجرای رفع معضل آلودگی هوا، نیاز به اعتبار و بودجه دارد و نبود این مهم انجام فعالیت‌ها را با مشکل روبرو می‌سازد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سالمندان و کودکان قربانی اصلی آلودگی هوای شهر تهران می باشند، متذکر شد: بدیهی است اگر آلودگی‌ها از مرز اخطار پایین نیاید باید راهکارهای موثری‌تری را برای کنترل آلودگی هوا درپیش گرفت زیرا سیاست‌هایی همچون تعطیلی مراکز اداری، مدارس و دانشگاه‌ها تنها مسکنی است که نتیجه بلندمدت ندارد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.