اختصاص بودجه ای کلان برای پیشگیری

رییس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: در سال جاری برای امور پیشگیری بودجه ی قابل توجهی در خواست شده که مبلغ آن ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، تجربه ثابت کرده که همواره پیشگیری بهتر از درمان است و اختصاص بودجه های کلان برای انجام امور لازم برای پیشگیری هم می تواند در سلامت جامعه مؤثر باشد و هم در افزایش کیفیت استانداردها تأثیرگذار باشد.

اعتیاد از جمله بلایای خانمان سوز خانواده ها است که آموزش های پیشگیری از اعتیاد و معرفی و آشناکردن افراد با انواع مواد مخدر و افیونی می تواند در معرفی مضررات مواد مخدر به افراد بسیار تأثیرگذار باشد.
بیماری های ژنتیکی نیز از جمله مواردی است که پیشگیری در عدم بروز آن می تواند بسیار تأثیرگذار باشد، تولد نوزادان دچار بیماری های ژنتیکی حاصل ناآشنایی زوج هایی است که با مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج آشنا نمودن که ارتقا مراکز ژنتیک می تواند در معرفی بیماری های ژنتیکی و ارائه مشاوره ژنتیک موثر باشد.
 در همین رابطه همایون هاشمی، رییس سازمان بهزیستی کشور از انجام مکاتبات لازم برای تامین ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی بودجه برای انجام امور پیشگیری خبر داد و افزود: پیشگیری همواره بهتر و کم هزینه تر از درمان است و تأمین اعتبارات برای انجام امور پیشگیری در کاهش و عدم بروز برخی از بیماری ها بسیار موثر است./


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.