اختصاص بودجه ۳۵ میلیارد تومانی به فیلم‌های فاخر شایعه است

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

میرعلایی در برنامه هفت:

سینماپرس-گروه تلویزیون/ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در برنامه زنده تلویزیونی «هفت» گفت: مبلغ ۳۵ میلیارد تومانی که برای فیلم های فاخر اعلام شده در بودجه لحاظ شده اما به سبب مشکلات اقتصادی دولت پرداخت نشده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار تلویزیون سینماپرس، احمد میرعلایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در برنامه زنده تلویزیونی «هفت»در پاسخ به اظهارات اخیر «جمشید جعفرپور» ‌عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درخصوص اختصاص بودجه ۳۵ میلیارد تومانی به فیلم‌های فاخر گفت: این مبلغ شایعه ای بیش نمی باشد.

وی ادامه داد: انتشار یافتن چنین خبرهایی در رسانه ها فقط تأثیر منفی بر سینما دارد.

میرعلایی درخصوص بودجه سال پیش سازمان سینمایی اظهار داشت: سازمان سینمایی سال پیش حدود ۲۴میلیارد تومان بودجه داشته که  ۶۰ درصداز آن برای مشارکت در فیلم های جشنواره بوده است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: پیش بینی شده بود که بودجه امسال معاونت سینمایی ۱۵۰ میلیارد تومان باشد اما کل بودجه ای که امسال به این معاونت داده شده ۳۵ میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: برای تهیه مواد مصرفی و اولیه ما از ارز آزاد استفاده می کنیم که همین قضیه برای ما مشکلاتی را ایجاد می نماید.

میرعلایی گفت: کل بودجه ای که امسال به بنیاد فارابی اختصاص داده شد ۱۴ میلیارد تومان است.

وی در پایان خاطرنشان نمود: مبلغ ۳۵ میلیارد تومانی که برای فیلم های فاخر اعلام شده جزو همان ۱۵۰ میلیارد تومان است، که این مبلغ جزو بودجه ۹۱ است و اختصاص داده شده ولی به سبب مشکلات اقتصادی دولت پرداخت نشده است و تا پایان سال هم پرداخت نمی شود.

گفتنی است، «جمشید جعفرپور» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی هفته پیش درگفت و گو با یکی از خبرگزاری ها، درباره ردیف بودجه امسال مجلس برای فیلم‌های فاخر گفت: در بودجه سال ۹۱، مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان برای فیلم‌های فاخر در نظر گرفته و مصوب شده است، اما امسال تنها ۲۶ درصد آن تخصیص پیدا نموده و ۳۵ میلیارد تومان به فیلم‌های فاخر اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/ع.ت

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۳۷۲


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.