اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی راههای روستایی

سید حسین میرشفیع در گفتگو با مهر با بیان اینکه در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی راه ها اختصاص یافته است، گفت: از این میزان ۲۴۰ میلیارد تومان سهم وزارت راه برای ایمنی راهها است که ۱۲۰ میلیارد تومان هم برای ایمن سازی راههای روستایی اختصاص یافته است.

وی افزود: براساس قانون جدید از مجموع اعتبارات جرایم در سال گذشته ۶۰ درصد در داخل شهرها و در خارج شهرها به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافت که بخشی از سهم شهرها به دهیاری ها داده می شود تا ایمنی راهها را تامین کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال پیگیر دریافت این بودجه هستیم، گفت: براساس تصمیم کمیسیون ایمنی راه ها این بودجه به نسبت شرایط ایمن سازی راهها میان راههای روستایی تقسیم می شود.

وی به کاهش ۱۹ درصدی تلفات جاده ای در راههای روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: بطور میانگین حدود ۱۵ درصد در کل راه های کشور کاهش تلفات داشتیم که البته فقط مربوط به فعالیتهای وزارت راه نیست وعوامل دیگری هم در این امر موثر بوده است.

میرشفیع تصریح کرد: این کاهش تلفات در حالی رخ داد که تردد و طول راههای روستایی در این سالها افزایش زیادی داشته است و امیدواریم که در این چند سال نیز ادامه دهیم تا در رستای اهداف برنامه به اهدافمان برسیم.

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش سوانح رانندگی در روستاها، اظهار داشت: اقدامات ویژه ای از نظر نصب علایم ایمنی و خط کشی در جاده های روستایی انجام شد و باتوجه به حساسیت بوجود آمده تاکید بیشتری را بر ایمنی جاده ها داشتیم.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.