اختلاسی در صداوسیما رخ نداده است/صداوسیما محدود نمی‌شود محتوا جدی‌تر نظارت خواهد شد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از سینما پرس در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

نوباوه در غرفه سینماپرس:

سینماپرس-گروه تلویزیون/بیژن نوباوه در غرفه سینماپرس گفت: تاکنون خبرهای مبنی بر وجود اختلاس در سازمان صداوسیما نشنیده ام و این اولین بار است که چنین چیزی را می شنوم که صحت ندارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار تلویزیون سینماپرس، بیژن نوباوه وطن، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در غرفه سینماپرس در نمایشگاه مطبوعات در پاسخ iبه اینکه چه تغییراتی در طرح تازه نظارت بر سازمان صداوسیما اتفاق خواهد افتاد، اظهارداشت: در طرح تازه این اداره بنابراین است که نظارت بر سازمان صداو سیما جدی‌تر و قانونمندتر شود.

وی افزود: متاسفانه سازمان خود را ملزم iبه پاسخگویی iبه شورای نظارت نمی داند و باید مکانیزمی قانونی تعریف شود که این سازمان در مقابل نظارت شورا پاسخگو باشد.

نوباوه در ارزیابی عملکرد شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: در دوره‌های پیش نظارت این شورا ضعیف بود و عملکرد مناسبی نداشت، در این دوره هدف ما بیشتر بر این است که بر عملکرد محتوایی برنانمه های صداوسیما نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی درخصوص اینکه قرار است در طرح تازه اختیارات رئیس سازمان صداوسیما محدودتر شود توضیح داد: تغییراتی که در طرح اداره نظارت بر سازمان صداوسیما صورت گرفته سببی بر محدود نمودن اختیارات رئیس این سازمان نمی باش و اصلا چنین اتفاقی روی نخواهد داد بلکه iبه این صورت است که از برنامه های این سازمان از نظر محتوا iبه صورت جدی تر دنبال خواهد شد و مبحث نظارت شکلی ملموس تر iبه خود خواهد گرفت.

این نماینده مجلس درخصوص عملکرد این اداره در نظارت بر برنامه های صداوسیما در دوران انتخابات و برگزاری مناظره های انتخاباتی بین کاندیداها، بیان نمود:بحث نظارت بر سازمان صداوسیما تنها مختص دوران انتخابات نمی شود و برای برگزاری مناظره و یا حضور کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری در تلویزیون ارگان های بالاتر بر عملکرد این سازمان نظارت خواهند نمود و بر جزئیات آن نیز دقیق خواند شد که جایگاه اداره نظارت بر سازمان صداوسیما در این حوزه در پله دوم قرار دارد.

وی درخصوص وجود اختلاس در سازمان صداوسیما iبه خبرنگار ما گفت: تاکنون خبرهای مبنی بر وجود اختلاس در این سازمان نشنیده ام و این اولین بار است که چنین چیزی را می شنوم که صحت ندارد.

انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۱۵۷


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.