اختلاف بر سر قطعنامه پیشنهادی علیه ایران

بررسی موضوع هسته ای ایران که قرار بود صبح امروز در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شود، به دلیل عدم توافق بر سر قطعنامه پیشنهادی به تعویق افتاد.

بولتن نیوز: به گفته دیپلماتهای حاضر در آژانس هنوز اجماعی بین اعضای شورای حکام بر سر تصویب این قطعنامه به دست نیامده است.

گویا  قطعنامه پیشنهادی،  ایران را به عدم رعایت قطعنامه های شورای امنیت و عدم همکاری لازم با آژانس متهم می کند.

شنیده ها حاکی است که هیئت نمایندگی آفریقای جنوبی که از اعضای جنبش عدم تعهد نیز به شمار می رود در حال رایزنی با نمایندگان دیگر کشور ها بر سر بندهای قطعنامه شورای حکام بر علیه ایران  و حذف برخی جملات است.

از سوی دیگر هیئت نمایندگی آمریکا و اسرائیل نیز تمام ظرفیت خود را برای تصویب قطعنامه ای شدید بر علیه ایران به کار بسته اند که با توجه به جو موجود در شورای حکام و تعویق جلسه به بعد از ظهر، نتیجه بخش بودن این تلاش ها بعید به نظر می رسد.

نشست فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آن موضوعات مختلف تمامی کشورها بررسی می شود از روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه آغاز شده است.

موضوع هسته ای ایران بعنوان یکی از موضوعات قرار بود صبح امروز بررسی شود اما اختلافات در این زمینه ادامه دارد.

صبح امروز برخی از منابع دیپلماتیک مدعی شد بودند که چین و روسیه به همراه قدرتهای غربی با محتوای قطعنامه پیشنهادی این جلسه درخصوص سرزنش ایران به خاطر توسعه برنامه غنی‌سازی اورانیوم موافقت کرده‌اند.

مهر


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.