اختلاف سرزمینی کره جنوبی و ژاپن به فوتبال المپیک کشیده شد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز از شهر توکیو پایتخت ژاپن، این در حالیست که یک بازیکن تیم فوتبال کره جنوبی در یک رقابت فوتبال در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، یک پیام سیاسی را به نمایش درآورد.

‘پارک جونگ وو’ پس از آنکه تیم کره جنوبی در بازی فوتبال روز جمعه گذشته، تیم ژاپن را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت، نشانه ای را به نمایش گذاشت که با منازعه سرزمینی میان دو کشور ارتباط داشت.

فدراسیون فوتبال ژاپن روز سه شنبه به رویترز گفت، نامه ای در این باره دریافت کرده است اما فدراسیون فوتبال کره جنوبی گزارش ها درباره هرگونه پوزش خواهی را تکذیب کرد.

بر اساس بیانیه فدراسیون فوتبال کره جنوبی، اقدام پارک بدون انگیزه قبلی بوده که هیچ غرض و نیت سیاسی نداشته و عمدی نبوده است.

این بازیکن تیم فوتبال کره جنوبی، پلاکاردی را که روی آن نوشته بود ‘جزایر دوکدو مال ماست’ به نمایش گذاشت که موجب جنجال جدیدی پس از دیدار ‘لی میونگ باک’ رییس جمهوری کره جنوبی از این جزایر در هفته گذشته شد که در ژاپن ‘تاکه شیما’ نامیده می شود.

بر اساس این بیانیه که برای ‘کونیا داینی’ رییس فدراسیون فوتبال ژاپن ارسال شده، ابراز امیدواری شده است دو طرف بتوانند برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده همکاری کنند.

پارک در پی این اقدام از حضور در مراسم اعطای مدال که روز شنبه در ورزشگاه ‘ویمبلی’ شهر لندن برگزار گردید محروم شد و نام وی نیز از بلندگوها پخش نشد.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نیز اقدامات انضباطی علیه این بازیکن تیم کره جنوبی را آغاز کرده است.

ژاپن روز شنبه در پی دیدار رییس جمهوری کره جنوبی از این جزیره ها اعلام کرد، داوری در باره این اختلاف ارضی را به دیوان بین المللی لاهه خواهد سپرد.

این جزایر مورد منازعه که اکنون تحت تسلط کره جنوبی است، اما ژاپن مدعی مالکیت بر آنهاست در فاصله مساوی از دو کشور قرار دارد و گمان می رود که در آن ذخایر گاز طبیعی منجمد وجود داشته باشد که ارزش بالقوه آن میلیاردها دلار برآورد می شود.

مترجمام. ورزشی. ** ۱۴۸۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۸۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.