اخذ سند ۱۱ بقاع متبرکه در اسلامشهر

۲۰ آبان ،

حجت الاسلام و المسلمین اوتارخانی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر با بیان اینکه وظیفه ما احیا و تثبیت موقوفات است افزود: خدمت به موقوفات نوعی وظیفه شرعی است.

وی با اشاره به ۱۳ سند مأخوذه بقاع و اماکن متبرکه در اسلامشهر اظهار داشت: این اسناد شامل شش دانگ عرصه و اعیان بقاع و اماکن متبرکه می باشد که در شهرستان اسلامشهر و حومه واقع شده اند.

سرپرست اداره اوقاف اسلامشهر با اشاره به اینکه از ۱۱ بقعه متبرکه در شهرستان اسلامشهر ۲ بقعه امامزاده عباس (ع) در چهاردانگه و امامزاده عقیل (ع) در مرکز شهرداری سند مالکیت می باشند افزود: بقاع و اماکن متبرکه با ارزش تقریبی ۴۱۶ میلیارد ریال به تازگی سند دار شدند.

حجت الاسلام و المسلمین اوتارخانی گفت: این اسناد شامل شش دانگ عرصه و اعیان بقاع متبرکه امامزاده غیبی (ع) واقع در شهرک امام حسین (ع) به مساحت ۶۵ متر مربع، امامزاده ابوطالب (ع) روستای فیروز بهرام به مساحت ۲۱ هزار و ۵۳۹ متر مربع، امامزاده سید رضا (ع) روستای علی آباد قاجار به مساحت ۱۵ هزار و ۵۷۷ متر مربع، امام زکریا (ع) روستای ایرینبه مساحت ۱۶ هزار و ۴۰۸ متر مربع، امامزاده عیسی (ع) در شهرک واوان به مساحت ۹ هزار و ۹۳۰ متر مربع متر مربع امامزاده ابراهیم (ع) روستای نظام آباد به مساحت ۲۹۰ هزار و ۷۲۶ متر مربع، امامزاده اسماعیل (ع) روستای چیچکلو به مساحت ۲ هزار و ۸۶۹ متر مربع، امامزاده طاهر (ع) در چهاردانگه به مساحت ۸ هزار و ۸۹۵ متر مربع، مسجد جامع چهاردانگه به مساحت ۶ هزار و ۸۸۰ متر مربع و حسینیه مسجد جامع چهاردانگه به مساحت ۳۴۱ متر مربع است.

سرپرست اداره اوقاف اسلامشهر با بیان اینکه اخذ سند برای موقوفات امری ضروری است خاطرنشان کرد: این سنت حسنه برای امنیت جامعه و برطرف کردن مشکلات و معضلات می باشد که در گذر وقت موقوفات را از دست اندازی سودجویان باز می دارد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.