اخراج بیش از نیمی از کارمندان بانک والنسیا

۱۹م دیماه ،

بانک اسپانیایی ملی شده والنسیا که اخیرا به مبلغ یک یورو از سوی بانک لاکایخا خریداری شده است، بیش از نیمی از کارمندانش را اخراج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اتحادیه یو.جی.تی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بانک قصد دارد ۸۹۰ کارمند خود را اخراج کند. این وام دهنده اسپانیایی ۳۶۰ نفر از کارمندانش را در سال ۲۰۱۱ اخراج کرده بود.

اسپانیا یکی از بالاترین نرخهای بیکاری را در میان کشورهای منطقه یورو دارد و از هر چهار اسپانیایی، یک نفر بیکار است. اتحادیه‌های بانکی این کشور پیش بینی می کنند که ۱۲ هزار کارمند امسال در این بخش اخراج خواهند شد.

بانک‌های اسپانیایی از فروپاشی حباب بازار مسکن این کشور در پنج سال قبل، لطمه شدیدی دیدند و دولت ناچار شد برای کمک به آن‌ها از شرکای اروپایی خود در ژوئن سال ۲۰۱۲ کمک مالی درخواست کند.

سانتاندر که بزرگترین بانک اسپانیا است، قصد دارد پس از ادغام با وانستو، بیش از سه هزار نفر را اخراج کند در حالیکه شش هزار نفر دیگر نیز کارشان را در بانک ملی شده بانکیا از دست می دهند.

به گزارش رویترز، در حالیکه در زمان خریداری بانک والنسیا از سوی لاکایخا، اخراج کارمندان این بانک پیش بینی می‌شد اما اتحادیه یو.جی.تی اخراج ۸۹۰ نفر را ضروری نمی‌داند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.