اخراج ۱۶۰هزارنفر در بانکهای بزرگ جهان

۲۷ آبان ،

بینا- بانک‌های بزرگ جهان به سبب مقررات سرمایه سخت‌گیرانه‌تر و اجرای برنامه‌های سازماندهی کسب و کار، حدود ۱۶۰ هزار موقعیت شغلی را از اوایل سال ۲۰۱۱ حذف کرده‌اند.
براساس گزارش تفسیری ایسنا، تحلیل انجام گرفته از سوی رویترز در مورد اخراجهای اعلام شده از سوی ۲۹ بانک بزرگ نشان می دهد که شمار اخراجها در اروپا بسیار بیشتر از آسیا یا آمریکا بوده است. این امر لطمه ویژه ای برای انگلیس به شمار می رود که صنعت مالی، عامل حدود ۱۰ درصد از تولید اقتصادی این کشور است.
در این بین آمار حدود ۱۶۰ هزار موقعیت شغلی حذف شده برآورد محافظه کارانه ای محسوب می گردد زیرا بانکهای کوچک‌تر و کارگزاری‌ها نیز به حذف موقعیتهای شغلی روی آورده اند و بانکهای بزرگ‌تر همواره شمار دقیق کارمندانی را که اخراج خواهند کرد، اعلام نمی کنند. به عنوان مثال بانک سوئیسی یو.بی.اس پس از اینکه ۳۵۰۰ کارمند را در سال پیش اخراج کرد، ماه پیش تصمیم گرفت که ۱۰ هزار موقعیت شغلی دیگر را نیز حذف کند.
همچنین این آمار اخراجهایی که به تازگی اعلام شده اند مانند حذف شش هزار موقعیت شغلی در کومرس بانک آلمان را به حساب نیاورده است.
بسیاری از بانک‌ها تشریح برنامه‌های تعدیل کارکنان را در ۱۸ ماه پیش آغاز کرده‌اند و اکنون با ارزیابی از کل کسب و کارشان به منظور هماهنگی با مقررات سرمایه سخت‌گیرانه‌تر، کاهش بها بیشتری را انجام می‌دهند در حالی که تعدیل کارکنان در بعضی دیگر از بانک‌ها به سبب خرید یا ادغام بوده است.
در حالیکه فعالیتهای بانکی کاهش می یابد، عده اندکی از اشخاصی که شغل خود را در این بخش از دست داده اند موفق می شوند در بانکهای رقیب موقعیت شغلی مشابهی به دست آورند و تنها شمار اندکی می توانند در بخشهای دیگری مانند صندوقهای سرمایه گذاری که به دنبال معامله گران ماهر و متخصص می باشند، شغلی دست و پا کنند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.