اخضر ابراهیمی دمشق را ترک کرد

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه عصر امروز دوشنبه شهر دمشق را ترک کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، اخضر ابراهیمی بعد از دیدار با مقامات سوری از جمله بشار اسد رئیس جمهوری این کشور شهر دمشق را ترک کرد.

رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: دمشق با هر تلاشی که برای حل بحران سوریه صورت می‌گیرد، همکاری می‌کند؛ مشروط بر اینکه این راه‌حل‌ها مبتنی بر بی‌طرفی و استقلال باشد.

بشار اسد تاکید کرد که فعالیت در محور سیاسی ادامه دارد، به ویژه در خصوص دعوت همه طرف‌ها به مذاکره و گفت‌وگوی جدی بگونه‌ای که خواسته‌ها و مطالبات تمام جریان‌ها و طیف‌های سوری را برآورده کند.

بشار اسد موفقیت محور سیاسی را مشروط به تحت فشار گذاشتن کشورهایی که از تروریست‌های مسلح حمایت مالی و نظامی می‌کنند و توقف حمایت‌های آنها دانست.

در این دیدار ابراهیمی نیز بر قرار داشتن پایه و اساس فعالیت‌هایش بر کمک به مردم سوریه و برخورداری از استقلال تام و تکیه بر طرح «کوفی عنان» و بیانیه ژنو تاکید کرد و گفت که هر تعدیلی در این طرح صورت گیرد با کسب موافقت تمام طرف‌ها خواهد بود.

ابراهیمی تاکید کرد که با تلاش تمام طرف‌ها بر حل بحران سوریه، با توجه به اهمیت جایگاه و موقعیت این کشور و تاثیر بحران سوریه بر منطقه و سراسر جهان متمرکز شود.

وی گفت که هیچ راه‌حلی جز از طریق مردم سوریه وجود ندارد و مردم سوریه تصمیم‌گیرنده خواهند بود.

ابراهیمی پس از این دیدار با حضور در کنفرانسی خبری گفت که اسد و دولتش از وی در اجرای ماموریتش در سوریه حمایت خواهند کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه افزود: در دمشق دفتری ایجاد خواهد کرد و دولت سوریه به وی اطمینان داده که به او در انجام ماموریتش کمک خواهد کرد و در این رابطه تماس‌هایی برای یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه با کشورهای تاثیرگذار در این بحران در حال انجام است.

اخضر ابراهیمی پیش از دیدار با بشار اسد با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در شهر دمشق دیدار و درباره تحولات این کشور و راه برون رفت از بحران کنونی گفت‌وگو کرده بود.

ابراهیمی همچنین با فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه و همچنین محمدرضا شیبانی سفیر ایران در سوریه دیدار کرد.

ابراهیمی دیدار با سفیر ایران را مثمرثمر و خوب توصیف و تصریح کرد که طرفین درمورد برخی از موضوعات توافق نظر دارند.

این اولین سفر ابراهیمی به سوریه بود و قرار است وی با معارضان سوری هم دیدار کند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.