اخم نکنید تا پوستتان پیر نشود

کد خبر: ۴۴۶۱۶۵
تاریخ ارسال خبر: ۲۵م مهر

توارث و ژن تاثیری در پیری زودرس پوست نداشته ولی در عوض خطوطی که هنگام خندیدن در اطراف چشم‌ها و پیشانی ایجاد می‌شود سبب پیری زودرس پوست می‌شود.

خانم دکتر لاجوردی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: حدودا از اواخر دهه دوم زندگی پوست آغاز به پیر شدن می‌کند که این پروسه در دو روند اتفاق می‌افتد. ابتدا روند داخلی که به تغییراتی گفته می‌شود که با افزایش سن همراه است از ۳۰ سالگی به بعد آغاز شده و پیشرفت می‌کند و به عواملی مانند سیگار کشیدن، تغییرات عضلانی صورت به هنگام صحبت کردن که سبب ایجاد خطوطی در صورت شده و همچنین خطوطی که در اطراف چشم‌ها هنگام خندیدن ایجاد می‌شود و به مرور عمیق‌تر شده و ثابت می‌شود بستگی دارد.

روند دیگر تغییراتی است که بواسطه نور آفتاب در پوست رخ می‌دهد که به تیپ پوستی اشخاص، میزان تماس با نور آفتاب، میزان پوشاندن با ضد آفتاب‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی در خصوص نقش توارث و ژن در پیری پوست تصریح کرد: یکسری از سندروم‌ها می باشند که در آن‌ها پیری زودرس اتفاق می‌افتد یعنی یک فرد ۵۰ ساله پوستش مانند یک فرد ۲۵ ساله به نظر می‌یسد. ولی بطور کلی ژن و وراثت تاثیر ویژه‌ای در پیری زودرس پوست ندارد.

وی افزود: اضطراب و اشخاصی که زندگی پر استرس دارند زودتر از اشخاص دیگر به پیری پوست مبتلا می‌شوند همچنین کشاورزان، رانندگان که در معرض آفتاب قرار دارند و همینطور اشخاصی که از معمولا ریوم استفاده می‌کنند از این قائده مستثنی نیستند.

این متخصص پوست در پایان اظهار داشت: اخم کردن را محدود کنید، سیگار نکشید، از میمیک چهره در حین صحبت کردن کمتر استفاده کنید، در هنگام مواجه با آفتاب از کلاه و عینک آفتابی و ضد آفتاب‌ها استفاده کنید تا از پیری زودرس پوستتان پیشگیری شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.