ادامه اعتراض آهن فروشان به نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده

۳۱فروردین۱۳،

آهن‌فروشان بازار آهن منطقه شاد‌آباد صبح امروز با تعطیلی مغازه‌های خود در مقابل دفتر هیئت امنای بازار تجمع کردند.

به گزارش Consbank، به نقل از فارس، صبح امروز آهن‌فروشان بازار آهن شاد‌آباد به سبب اعتراض نسبت به نحوه محاسبه مالیات برارزش افزوده تجمع کرده و دست از کار کشیدند.

یکی از مراجعه‌کنندگان به بازار آهن در تماس تلفنی به خبرنگار فارس گفت: صبح امروز مغازه‌داران بازار آهن شاد‌آباد به سبب اعتراض نسبت به نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده کرکره‌های خود را پایین کشیده و در مقابل دفتر هیئت امنای بازار تجمع کرده بودند.

وی افزود: مغازه‌‌داران بازار‌آهن در اعتراض خود می‌گفتند که وضعیت بازار آهن چندان مناسب نیست و مگر چقدر درآمد دارند که باید مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت کنند.

آزاد رئیس اتحادیه کشوری آهن فروشان نیز دیروز در گفت و گو با فارس از تعطیلی بعضی واحدهای صنفی آهن فروش در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده خبر داده بود.

وی گفته بود که محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای آهن فروشان باید نسبت به خرید و فروش باشد، اما چون اداره مالیاتی فاکتورهای خرید آهن فروشان را قبول ندارد، فقط براساس فروش، مالیات بر ارزش افزوده را تعیین می‌کند.

رئیس اتحادیه کشوری آهن فروشان گفته بود که سبب اعتراض واحدهای صنفی همین موضوع است، چرا که سود آهن در هر کیلوگرم ۵ تا ۱۰ تومان است، اما مالیات بر ارزش افزوده در هر کیلوگرم ۶۰ تومان ‌گرفته می‌شود.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.