ادامه محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار

به گزارش ایرنا ، درتازه ترین واکنش نسبت به این جنایت هولناک ، دبیر کل شورای اقلیت های اسلامی، گسترش خشونت علیه مسلمانان در میانمار و قتل عام و کشتار بی رحمانه آنان در این کشور را به بهانه بومی نبودن محکوم کرد.

دکتر ‘عزمی تیراس’ شنبه شب در گفت و گو با شبکه ‘العالم’ در کوالالامپور با اشاره به بالاگرفتن خشونت علیه مسلمانان در میانمار، با رد ادعای مقامات میانمار مبنی بر اینکه مسلمانان ساکنان اصلی این کشور نیستد، گفت: قبلا نیز نیروها و مقامات میانمار مرتکب چنین جنایاتی می شدند ولی این بار موج خشونت ها در این کشور بالا گرفته است.

وی افزود: مقامات میانمار ادعا می کنند که مسلمانان ساکنان اصلی این کشور نیستند ولی باوجود این ادعاها مسلمانان ساکنان اصلی این سرزمین هستند و صدها سال پیش در این کشورحضور داشته اند.

وی افزود: درست است که بسیاری از مسلمانان از بنگلادش مهاجرت کرده اند ولی آنها از مدت ها پیش در میانمار وجود داشته و از این رو همه ادعاها یی که از سوی دولت و مقامات میانمار مطرح می شود، واهی است.

وی افزود: ما به نوبه خود هرگونه تعرض علیه مسلمانان میانمار و کشتار و قتل عام وحشیانه آنان را محکوم می کنیم.

مسلمانان میانمار از مدتی پیش با پاکسازی نژادی توسط جمعیت اکثریت بودایی این کشور روبه رو بوده اند و در همین زمینه روستاهای منطقه اراکان نزدیک مرز بنگلادش شاهد کشتار هولناک مسلمانان در میان سکوت مرگبار رسانه های خارجی بوده است.

این گزارش می افزاید: صدها مسلمان در برمه که اکنون به جمهوری فدرال میانمار معروف است کشته شده و بیش از ۹۰ هزار نفر بر اثر حوادث خشونت بار در این کشور از ماه گذشته تاکنون آواره شده اند.

باوجود محکومیت حوادث میانمار توسط بسیاری از کشورها و مجامع اسلامی، مصیبت و گرفتاری مسلمانان میانمارهمچنان ادامه دارد و به نظر می رسد که مقامات این کشور هیچ اعتنایی به این محکومیت ها، ندارند.

در همین راستا ‘ثین سین’ رییس جمهوری میانمار معتقد است که تنها راه برای اقلیت مسلمان ‘روهینگا’ جمع آوری آنان در اردوگاه های پناهندگان و یا اخراج آنان از کشور می باشد.

۱۵۹۲

**مترجمام**۱۴۸۰**‌

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۷۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.